سبک زندگی فامیلا


 شام چی بخوریم که بتوانیم خواب راحت و خوبی داشته باشیم؟ این سؤال ممکن است بارها زمانی که بی خوابی به سرتان می زند ذهن شما را مشغول کند. غذا برای شام تأثیر زیادی بر کیفیت خواب دارد و ممکن است یک شب کامل شما را دچار بی خوابی کند. این که در وعده ی شام چه غذایی می خواهید مصرف کنید و با خود می گویید شام چی بپزم، باید به گونه ای برنامه ریزی کنید که شام هم ساعت ها قبل از زمان خواب آماده شود و هم سبک باشد.

 

شام چی بخوریم که غذای سبکی باشد؟


امروزه به علت مشغله های کاری اکثر خانواده ها وعده ی ناهار را سر کار خود می خورند و هنگام غذا برای شام دور هم جمع می شوند. به همین علت اکثر اوقات از غذاهای سنگین مانند برنج و خورشت برای این وعده استفاده می کنند. این رژیم غذایی چندان مناسبی نیست و ممکن است به مرور زمان به بدن شما آسیب برساند. شام باید وعده ی سبکی باشد و از غذاهای کم چرب انتخاب شود. اگر از خود می پرسید شام چی بپزم که بعد از میل کردن آن راحت تر بتوانیم بخوابیم؟ باید به دنبال غذاهای سبک باشید. البته برخی از غذاها هستند که خاصیت خواب آوری دارند و آرام بخش هستند. این مواد غذایی هم می تواند برای شما مفید باشد. استفاده از میوه و سبزیجات در وعده ی غذایی شام بهتر از مواد پروتئینی و کربوهیدراتی است. البته کودکان و نوجوانانی که در سنین رشد هستند می توانند غذا برای شام مفصل تری مصرف کنند ولی باید بین صرف شام و خواب آن ها حداقل یک ساعت وقت باشد تا سریع تر به خواب روند.

 

شام چی بخوریم که راحت بخوابیم؟


همانطور که گفته شد یک سری مواد غذایی دارای خاصیت آرام بخش است و باعث می شود سریع تر به خواب بروید. لبنیات یکی از این مواد غذایی است که شامل موارد مختلفی مانند دوغ، ماست، شیر و ... است. حتی هنگامی که درگیر این هستید که شام چی بپزم می توانید به جای استفاده از یک وعده غذای سنگین، یک لیوان شیر گرم با خرما بخورید. شیر و خرما یک غذای کامل است که هم شما را سیر می کند و هم سریع هضم شده و خواب شما را عمیق و راحت می کند. به همین علت حدود یک ساعت پس از مصرف یک لیوان شیر، احساس خواب آلودگی می کنید و راحت به خواب می روید. ماست و دوغ را هم می توانید در کنار غذا برای شام خود قرار دهید تا راحت تر به خواب روید. البته در مصرف لبنیات نیز باید دقت لازم را داشته باشید. لبنیات دارای طبع سرد هستند و ممکن است باعث سردی مغز شوند. به همین علت اگر زیاد آن ها را مصرف کنید صبح ها که از خواب بیدار می شوید ممکن است احساس سردرد داشته باشید. پس هنگامی که از خود می پرسید شام چی بخوریم و لبنیات را برمی گزینید بهتر است از مواد غذایی با طبع گرم در کنار آن استفاده کنید. به عنوان مثال خرما یک ماده ی غذایی است که ارزش غذایی بالایی دارد و می تواند در کنار لبنیات بسیار مفید و مناسب باشد و سردی آن را هم از بین ببرد.

درباره ما

فامیلا در سال ۱۳۸۴ با هدف تکمیل سبد خانوار مشتریان ثبت گردید و با تولید انواع ماکارونی وارد عرصه مواد غذایی شد و به تدریج محصولاتی چون رب گوجه فرنگی، تن ماهی، سس کچاپ، روغن زیتون، سرکه سیب و دانه زیتون را به سبد غذایی خود اضافه کرد.

خدمات مشتریان: ۰۲۱۸۶۵۲

ایمیل: info [at] familafamily [dot] com

نقشه سایت