سبک زندگی فامیلا


همه ی ما می دانیم که انتخاب غذا و اینکه چه چیزی باید بپزیم همیشه از پختن آن سخت تر است. هر کدام از ما بارها و بارها با این سوال مواجه شده ایم و شنیدن آن برای ما آشناست : شام چی بپزم؟
گاهی پاسخ دادن به این سوال واقعا عذاب آور به نظر می رسد به خصوص اگر افراد خانه دارای سلیقه ها و ذائقه های غذایی مختلفی بوده و مشکل پسند هم باشند.
یکی از راه هایی که برای پاسخ به سوال همیشگی شام چی بپزم؟ وجود دارد این است که می توانید دستورالعمل های پخت غذا را درهم بشکنید و به دنبال ایده های شاد باشید. ایده‌ هایی که هم باب طبع همه ی اعضای خانواده باشد و هم پختن غذا را از یک کار خسته کننده تبدیل به یک فعالیت دوست داشتنی و لذت بخش کند.
تمام وعده های غذایی پیشنهادی ما تنها با یک یا دو ماده تشکیل دهنده ساخته می شود که بسیاری از آنها احتمالا در آشپزخانه شما وجود دارد ؛ به طوریکه درکمتر از یک ساعت از روی اجاق گاز به میز غذاخوری بیایند.
شما می توانید با اضافه کردن این وعده های غذایی به ترکیب هفتگی آشپزی خود، وقتی که با ذهن و بدن خسته و شکم گرسنه به خانه رسیده اید، استرس و درگیری ناشی از پختن غذای روزانه و دغدغه ی پاسخ به سوال شام چی بپزم؟ را از بین ببرید.
اصولا شاید شنیده باشید که به برخی افراد خوش غذا می گویند. منظور از این دسته افراد کسانی هستند که علاقه آن ها به غذا باعث می شود تا از هر غذایی استقبال کنند. شام یکی از وعده هاییست که اکثرا علاقه مند هستند تا آن را به صورت مختصر میل کنند. اگر شما هم مدام از خود میپرسید شام چی بپزم؟ در اینجا شما را با دستور چندین غذای ساده و سالم برای شام آشنا می کنیم.


سالاد، غذایی سبک و سریع!

ممکن است که شما هم جز آن دسته خانوم هایی باشید که به تناسب اندام خود بسیار اهمیت می دهند. این شام سبک معمولا رسپی خاصی ندارد و شما از هرگونه سبزیجات می توانید برای سالاد خود استفاده کنید. این گونه غذاها ممکن است که در نظر آقایان بسیار باب طبع نباشند اما دقت داشته باشید که هیچ غذایی به اندازه سالاد برای شب مناسب نیست و حتی این امر از نظر پزشکی نیز تایید شده است. شما میتوانید انواع سالاد ها را برای شام درست کنید. سالاد سیب زمینی، سالاد سزار، سالاد سبز، سالاد مرغ، سالاد دریایی و ... از جمله سالاد هاییست که میتوانید درست کنید.

سوپ!

یکی دیگر از انواع غذاهایی که بسیار به عنوان شام ساده میل می کنند سوپ است. این غذا نیز همانند سالاد دارای انواع مختلفی است و به روش های مختلف نیز تولید می شود. شما میتوانید این غذا را با رسپی های مختلف تهیه کنید. انواع سوپ های مختلفی که میتوانید آنها را تهیه کنید شامل موارد زیر می شوند:
سوپ جو، سوپ شیر، سوپ ماست، سوپ خامه، سوپ لبو، سوپ زرشک، سوپ ورمیشل، سوپ کرفس، سوپ کلم، سوپ دال عدس، سوپ سیب زمینی، سوپ مرغ، سوپ پیاز و ..... .
شما میتوانید طرز تهیه سوپ های مختلف را در سایت های مختلف مشاهده و با توجه به علایق خود آنچه مد نظر شماست را انتخاب کنید.


کراکت مرغ

یکی دیگر از غذاهایی که به آسانی پخته می شود کراکت مرغ است. همچنین مرغ جز غذاهایی دسته بندی می شود که بسیار مورد علاقه همگان است و به دلیل آسانی در پخت اغلب همه از آن استفاده می کنند. شما میتوانید با مقداری آرد، روغن، پودر نان، تخم مرغ، سیر، شیر، کره و نمک فلفل مایعی نسبتا غلیظ درست کنید و سپس تکه های مرغ را در آن غلتانده و سرخ کنید. اینگونه است که کراکت مرغ خوشمزه و سریع خود را برای شام خانوادگی و سریع و سبک آماده می کنید.


تالیاتلی پنیردار با کلم بروکلی و ژامبون

شاید تصور کنید که انواع پاستا و ماکارونی غذای سنگینی برای شب به شمار می آید اما اینگونه نیست. تالیاتلی نوعی پاستای پهن و نواری شکل است که به روشی مشابه با پاستای معمولی پخته می شود. شما میتوانید با افزودن مقداری کلم بروکلی پخته، مقداری ژامبون مرغ و همچنین مقادیری نمک و پنیر چدار این غذای خوشمزه را آماده کنید. شاید تصور کنید که به علت وجود پنیر چدار این غذا، غذای سنگین و نامناسبی است اما اینطور نیست و شما میتوانید با طبخ به اندازه آن و همچنین قرار دادن سالاد های مختلف در کنار این غذا از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. 

سس گوشت آسان و خوشمزه

با درست کردن این سس گوشت و نگهداری آن در یخچال می توانید در وعده ی غذایی خود به صورت همزمان پروتئین و سبزیجات را دریافت کنید و با استفاده از آن انواع غذاها را به سرعت آماده کنید؛ این چیزی است که شما حتما باید امتحان کنید.
این دستور العمل آسان با استفاده از سبزیجات تازه، مانند فلفل دلمه ای و سیب زمینی، و هر نوع گوشتی که شما دوست داشته باشید قابل تهیه است.
اگر شما یک برنامه غذایی برای طول هفته آماده می کنید، و قصد دارید خود را از شر سوال " شام چی بپزم؟" خلاص کنید، این دستور العمل توصیه می شود زیرا عمر مفید آن پنج روز است و می توانید در بسته بندی های یخچالی آن را نگهداری کنید. مدت زمان آماده سازی و پخت این سس در حدود 30-35 دقیقه است و دست شما برای اضافه کردن هر نوع ادویه و مواد افزودنی در تهیه این سس باز است.
اگر در ابتدای هفته یا در روز تعطیل خود این سس را آماده کنید میتوانید در طول هفته با استفاده از آن انواع غذاها را در کمتر از یک ساعت سرو کنید. پاستا، پیراشکی، رولت، تست و ...
وقتی در ذهن خود درگیر این هستید که شام چی بپزم؟ ، لازم نیست خودتان را مجبور به پختن و خوردن غذاهایی کنید که به بدن شما آسیب می رسانند. فقط چند دقیقه طول می کشد تا چیزی آماده سازی کنید که نه تنها سایز و وزن شما را تهدید نمی کند بلکه انرژی شما را برای روز بعد نیز افزایش می دهد.

از این چند نوع غذای سبک لذت ببرید.

درباره ما

فامیلا در سال ۱۳۸۴ با هدف تکمیل سبد خانوار مشتریان ثبت گردید و با تولید انواع ماکارونی وارد عرصه مواد غذایی شد و به تدریج محصولاتی چون رب گوجه فرنگی، تن ماهی، سس کچاپ، روغن زیتون، سرکه سیب و دانه زیتون را به سبد غذایی خود اضافه کرد.

خدمات مشتریان: ۰۲۱۸۶۵۲

ایمیل: info [at] familafamily [dot] com

نقشه سایت