دستور غذا فامیلا


 داشتن یک تغذیه و رژیم غذایی سالم از کم کردن وزن یک شبه، یا افزایش وزن برای زیبایی ظاهری، بسیار مهم تر است. اما پیش روی و استفاده از روند یک رژیم غذایی غلط و نادرست ما را به کدام سمت میبرد ؟ در ابتدا باید گفت که نباید گول غذاهای پرزرق و برق را خورد. از مصرف هر غذایی در رژیم غذایی خود که صرفا طعم دلنشینی دارند اما در اصل هیچ سودی برای بدن ما ندارند پرهیز باید کرد. یک رژیم غذایی درست شامل غلات و میوه ها و سبزیجات تازه ، شیر و لبنیات و حبوبات و گوشت ها باشد. همچنین مصرف آب هرگز نباید فراموش شود. مانند شکل هرم غذایی معروف!

غذای رژیمی برای شام

برای غذای رژیمی برای شام، باید بسیار حساس و با دقت عمل کرد. چون سومین وعده ی غذایی است و انتخاب یک غذای خوب در زمان استراحت شما اشکالی بوجود نمی آورد. برخی از افراد یک غذای ساده را انتخاب میکنند که به زحمت وعده محسوب می شود! اما توجه داشته باشید که شام هم مانند مابقی وعده های غذایی شما مهم است و باید با وسواس انتخاب شود. فقط دقت داشته باشید که این غذا باید کم کالری باشد.

پیشنهاد ما اسنک گیاهی است. هم کم کالری بوده و هم حاوی سبزیجات و غلات میباشد. و برای یک میان وعده یا شام هم بسیار مناسب است.

تعداد افراد: 1 نفر       زمان آماده سازی: 20 دقیقه

مواد لازم

روغن و کره: به میزان لازم

گل کلم: نصف لیوان

قارچ: نصف لیوان

پیاز سرخ شده: نصف قاشق

آب لیمو ترش: نصف لیمو

پنیر ورقه ای: 2 برش

رپورتاژنان تست: 1 عدد

سس فرانسوی: یک قاشق

نمک و فلفل و آویشن و پودرکاری: به میزان لازم

گوجه فرنگی خرد شده: نصف قاشق غذا خوری

فلفل دلمه ای: نصفه و خرده شده

طرز تهیه:

  1. گل کلم را بخار پز کنید از قبل تا نرم شود. روغن را روی حرارت بگذارید سپس  کره را داخلش بیاندازید.
  2. بعد قارچ های شسته شده را خرد کنید و با نمک، آبلیمو و پودر کاری تفت شان دهید.
  3. پیاز سرخ شده ، فلفل دلمه ای و کلم پخار پز شده را، به قارچ های تفت داده شده اضافه کنید و مجددا کمی دیگر تفت دهید.
  4. سپس گوجه فرنگی خرد شده را با کمی نمک، فلفل سیاه ، آویشن و پودر کاری به بقیه مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید سپس آنها را از روی شعله بردارید.
  5. مواد تفت داده شده را از روی حرارت بردارید و سس فرانسوی را به آنها اضافه کنید و مخلوط کنید طوریکه مواد، به خوبی با هم ترکیب شوند.
  6. ورقه های ساندویج ساز را با روغن چرب کنید، سپس اسنک پز را گرم کنید.
  7. روی یک ورقه از نان تست پنیر ورقه ای بگذارید و از مواد آماده شده روی آن بریزید، سپس ورق دیگر پنیر روی آن قرار دهید و یک نان تست دیگر روی مواد قرار دهید.
  8.  با بقیه نان ها هم به همین ترتیب ادامه دهید، تا ساندویچ ها آماده شوند.
  9. نان ساندویچی ها را 3 الی 4 دقیقه در دستگاه نگه دارید تا رویشان برشته شود.
  10. سپس آنها را به شکل مثلث ببرید و بفرمایید.

پخت یک غذای رژیمی برای شام میتوان از بسیاری از غذاها استفاده کرد. همانطور که ذکر شد، ترک وعده ی شام در رژیم غذایی بسیار اشتباه است. در عوض استفاده از یک غذای رژیمی سبک و مغذی میتواند رژیم غذایی شما را تحت تاثیر قرار دهد و سلامتی شما در معرض خطر قرار نگیرد. رژیم غذایی سالم، در بدن یک فرد سالم است.

درباره ما

فامیلا در سال ۱۳۸۴ با هدف تکمیل سبد خانوار مشتریان ثبت گردید و با تولید انواع ماکارونی وارد عرصه مواد غذایی شد و به تدریج محصولاتی چون رب گوجه فرنگی، تن ماهی، سس کچاپ، روغن زیتون، سرکه سیب و دانه زیتون را به سبد غذایی خود اضافه کرد.

خدمات مشتریان: ۰۲۱۸۶۵۲

ایمیل: info [at] familafamily [dot] com

نقشه سایت