دستور غذا فامیلا


 اگر شما هم در طول روز به این سوال که، شام چی بپزم؟ برخورد میکنید با این مطلب ما را همراهی کنید. پختن یک غذای خوشمزه در جواب سوال شام چی بپزم؟ که ساده و آسان باشد همواره دغدغه بسیاری از افراد است. برای یک شام ساده و خوشمزه شما باید در نظر داشته باشید، که از مصرف غذای سنگین خودداری کنید. متخصصان بر این باورند که، اشخاص باید صبحانه را بطور کامل میل کنند و شام را به میزان کمتری بخورند. بدن بر اساس بیولوژیک خاص خود نیاز به سه وعده غذایی در طول 24 ساعت روز و شب دارد.

شام چی بپزم؟ بورقی ترکی    

شام چی بپزم؟ اگر قصد تهیه یک شام ساده و خوشمزه و آسان را دارید، یک غذای ترکیه ای بنام بورقی ترکی پیشنهاد ما به شماست. ترکیه کشوری است که در باور عمومی تنها، کباب های متنوع و خوشمزه ای دارد. اما در اصل اینطور نیست. در این کشور سوپ، سالاد و غذاهایی با سبزیجات موجود است که بسیار خوشمزه و متنوع نیز هستند. بجای روی آوردن به فست فود ها برای شام، بورقی ترکیه یکی از این غذاهای دیرینه و ساده ی ترکیه است، که با خوردن آن عاشقش خواهید شد.خب پس در جواب شام چی بپزم؟ میتوانیم بگوییم بورقی ترکیه ای!

فواید تخم مرغ

در بورقی ترکی، از تخم مرغ استفاده میشود. فواید تخم مرغ که یک پایه اصلی در اکثر غذاها میباشد، میتوان به دارا بودن ویتامین های E و A اشاره کرد. تخم مرغ همچنین از سرطان پیشگیری میکند، دارای مواد معدنی بسیاری نیز هست و همینطور از بروز بیماری های قلبی جلوگیری میکند. تخم مرغ را به عنوان سوپر غذای پر فایده میشناسند. حال که با فواید این ماده آشنا شدید، بیایید با آن یک غذای خوشمزه برای شام درست کنید.

تعداد افراد: 4 نفر        زمان آماده سازی:20 دقیقه

مواد لازم

خمیر یوفکا یا فیلو: 8-11 ورقه

شوید ساطوری:1 قاشق غذاخوری

جعفری ساطوری: 1 قاشق غذاخوری

نعنای ساطوری: 1 قاشق غذاخوری

روغن مایع: به میزان لازم

تخم مرغ: 1عدد

پنیر فتا: 200 گرم

طرز تهیه :

  1. در یك كاسه بزرگ تخم‌مرغ و سبزیجات را بریزید، سپس پنیر را له كرده و با آنها مخلوط كنید.
  2. یك قاشق از پنیر را روی خمیر به فاصله یك سانتی‌متر از لبه اش بریزید، سپس دو طرف آن را جمع کنید و خمیر را لوله كنید. ( برای تنوع میتوانید از پنیر های طعم دار استفاده کنید)
  3.  لبه خمیر را خیس کنید و آن را ببندید،این  کار برای آن است که خمیر در هنگام سرخ شدن باز نشود.
  4. روغن را روی شعله متوسط داغ كرده و با توجه به حجم ماهی تابه، بورقی‌ها را ۲ یا ۳تایی سرخ کنید تا برشته شود.
  5. برای هر بورقی 5 الی 6 دقیقه کافی است.
  6. با قاشق ، بورقی‌ها را خارج كرده و تا زمانیکه گرم هستند میل کنید.
  7. میتوانید در کنار این شام خوشمزه و ساده از سالاد یا سبزی خوردن استفاده کنید.

نکته

بورقی ها را میتوان در یک دستمال نمدار در یخچال نیز نگهداری کرد.

در جواب شام چی بپزم؟ میتوانید لیست ساده و خوشمزه ترین غذاهای ملل را پیدا کنید، تا از تجربه ی مزه کردن آنها لذت ببرید و همچنین از پخت غذاهای تکراری پرهیز کنید. غذاهای ترکی شامل تنوع بسیاری هستند که یکی از آنها بورقی ترکی، است. این غذاها برای یک شام خوشمزه و ساده بسیار مناسبند.

درباره ما

فامیلا در سال ۱۳۸۴ با هدف تکمیل سبد خانوار مشتریان ثبت گردید و با تولید انواع ماکارونی وارد عرصه مواد غذایی شد و به تدریج محصولاتی چون رب گوجه فرنگی، تن ماهی، سس کچاپ، روغن زیتون، سرکه سیب و دانه زیتون را به سبد غذایی خود اضافه کرد.

خدمات مشتریان: ۰۲۱۸۶۵۲

ایمیل: info [at] familafamily [dot] com

نقشه سایت