دستور غذا فامیلا


غذای رژیمی با سالاد

غذای رژیمی و سالاد جایگاه خاص خود را در کنار مابقی خوراکی ها و وعده های روزانه ی ما دارند. عده ای سالادهای رژیمی را با روغن زیتون و سرکه سرو میکنند و عده ای با سس. سالاد ها انواع مختلفی دارند که براساس ذائقه و سلیقه افراد انتخاب میشوند. مثلا سالاد سبزیجات اکثرا حاوی برگ های سبز گیاهان هستند. در برخی دیگر، حاوی چاشنی های کرمی هستند. افزودن سبزیجات، پروئتین، چاشنی ها و .. میتواند درکنار یک غذای رژیمی برای ناهار یا حتی شام میتواند مفید باشد. در اینجا ما قصد آموزش یک غذای رژیمی، بنام سالاد اسپایسی مرغ به شما عزیزان هستیم.


فواید مرغ در یک غذای رژیمی

مرغ باید در برنامه غذایی روزانه ی شما گنجانده شود. علت آن این است که مرغ برای سلامتی شما بسیار مناسب است. حتی اگر میخواهید رژیم بگیرید؛ و به دنبال یک غذای رژیمی هستید، این تصور که خوردن گوشت میتواند چاق کننده باشد اشتباه است. رژیم گرفتن و استفاده از غذای رژیمی به معنای گرسنه ماندن و فشار آوردن به بدن نیست. مرغ استخوان ها را قوی میکند، استرس را کم میکند و برای کاهش اختلالات دوران قاعدگی خانم ها مفید است. همچنین برای رشد کودکان نیز بسیار کمک کننده است. پس اگر قصد تهیه ی یک غذای رژیمی خوشمزه را دارید، این مطلب را از دست ندهید. 

تعداد نفرات: 4 نفر          مدت زمان آماده سازی: 35 دقیقه

مواد لازم 

فیله ی سینه ی مرغ: 2 عدد

کره: 2 قاشق غذا خوری

فلفل چیلی قرمز: 1 عدد

پودرزیره: نصف قاشق چایخوری

عسل: 1 قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی: 2 عدد

فلفل دلمه ای قرمز: 1 عدد

گشنیز تازه و خردشده: 2 قاشق غذاخوری

سیب زمینی: 2 عدد

لوبیا سبز نصف شده: 50 گرم

مواد لازم برای تهیه سس

گشنیز تازه و خردشده: 1 قاشق غذاخوری

شکر دانه ریز: به مقدار لازم

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

سرکه سیر ترشی: 1 قاشق غذاخوری

پودر فلفل چیلی: به مقدار لازم

طرز تهیه :

  1. با استفاده از یک کارد سینه مرغ را خرد نمایید . کره را داخل یک قابلمه و روی حرارت آب کنید، سپس مرغ , چیلی , عسل و زیره را اضافه کنید. بگذارید این ترکیب حدود 10 دقیقه پخته شود.
  2. بعد آن ها را داخل ظرفی بریزید و به آنها گشنیز اضافه کنید.
  3. سیب زمینی خرد شده را داخل یک قابلمه حاوی آب جوش بیندازید تا نرم شود به مدت 10 دقیقه . سپس بگذارید کنار تا خنک شود.
  4. همین کار را برای لوبیا سبزها انجام دهید، منتها به مدت 3 دقیقه. سپس آبکش کنید و بگذارید سرد شوند.
  5. لوبیا سبز و سیب زمینی را داخل کاسه هم بزنید . فلفل های خلال خرد شده با گوجه فرنگی خرد شده به سیب زمینی و لوبیا سبز اضافه کنید. سپس مرغ را به این مخلوط اضافه کنید.
  6. مواد لازم سس را جداگانه مخلوط کرده و روی سالاد بریزید و خوب هم بزنید. سالاد شما آماده میل است.

نکته

 هرچقدر قطعات مرغ کوچکتر باشند پخت آنها نیز بهتراست.

غذاهای رژیمی جدا از اینکه سریع آماده میشوند؛ از مواردی استفاده میکنند که به راحتی در دسترس میباشند. همینطور برای سلامتی شما نیز مفید هستند. پس تدارک یک غذای رژیمی را در کنار مابقی غذاها در نظر بگیرید.

درباره ما

فامیلا در سال ۱۳۸۴ با هدف تکمیل سبد خانوار مشتریان ثبت گردید و با تولید انواع ماکارونی وارد عرصه مواد غذایی شد و به تدریج محصولاتی چون رب گوجه فرنگی، تن ماهی، سس کچاپ، روغن زیتون، سرکه سیب و دانه زیتون را به سبد غذایی خود اضافه کرد.

خدمات مشتریان: ۰۲۱۸۶۵۲

ایمیل: info [at] familafamily [dot] com

نقشه سایت