سبک زندگی فامیلا


 

این مرغ چرخان خوشمزه را با روغن زیتون هم می‌شود پخت

حتما شما هم وقتی در خیابان راه می‌روید یا پشت فرمان از یک چهارراه شلوغ می‌گذرید، به مغازه‌ها نگاه می‌کنید. در شهرهای بزرگ و شلوغِ امروز، یکی از جذاب‌ترین مغازه‌های هر محله‌ای؛ غذافروشی است. مرغ بریان یکی از این خوراکی‌های خوشمزه است. این مرغ‌های خوش رنگ و لعاب روی سیخ‌های گردان می‌چرخند و همه ما حتما یک بار هوس کرده‌ایم برویم داخل رستوران و بچشیمشان. در این مطلب، این غذا را بیشتر می‌شناسیم و تهیه‌اش با روغن زیتون و روغن بدون پالم را یاد می‌گیریم:

ظاهر طلایی شبیه کارتون‎ها و طعمی که ترکیب فلفل و ادویه‌های مختلف است. همه این‌ها نشانه‌های یکی از غذاهای مورد علاقه خیلی از ما هستند: مرغ بریان. با این که این غذا را بیشتر در رستوران‌ها می‌بینیم، اما پختنش با روغن زیتون در خانه می‌تواند بهداشتی‌تر باشد و بیشتر به ذائقه شخصی‌مان بخورد. این غذای قدیمی حدود هفتصد سال است که خوراکِ اصلی مردم بوده، اما از حدود سال‌های سی میلادی به رستوران‌ها و فروشگاه‌ها پا گذاشت و سالی 600 میلیون پرس از آن در آمریکا فروخته می‌شود.

• یک خوراک مرغ بریان سالم و خوشمزه چه ویژگی‌‍هایی دارد؟

چه این غذا را در رستوران میل کنید و چه در خانه دست به کار پختش شوید، نشانه‌هایی هستند که نشان می‌دهند مرغ بریان شما سالم است یا نه. قبل از هر چیز به بافت آن دقت کنید. یک مرغ تازه حتی وقتی پخته شده باشد، پوستی کشیده و یکدست دارد و چروک نیست. پوست چروک مرغ یعنی کهنگی و بی‌کیفیتی. روغن هم یکی از عواملی است که مرغ بریان را از این رو به آن رو می‌کند. در رستوران به روغنی که کف اجاق جمع شده دقت کنید و مطمئن شوید شفاف است. شفافیت یکی از نشانه‌های روغن زیتون خوب است. اگر هم در خانه آشپزی می‌کنید کافی است با یک برس، روغن بدون پالم یا روغن زیتون فامیلا را روی سطح مرغ بکشید و آن را در فر بگذارید. روغن بدون پالم باعث می‌شود غذایتان سالم و سبک طبخ شود و بعد از خوردن حس بهتری به شما بدهد. روغن زیتون هم به غذایتان عطر و طعم گیاهی و دوست‌داشتنی می‌دهد. از دیگر نشانه‌های روغن زیتون خوب، می‌شود به سبکی و بوی خوب اشاره کرد.

• چطور در خانه، با روغن زیتون یک مرغ بریان خوشمزه بپزیم؟

ذائقه ما ایرانی‌ها با بقیه مردم کشورهایی که این غذا را می‌خورند فرق دارد. مثلا آمریکایی‌ها با پروتئین حیوانی، سس سویا و عسل می‌خورند اما ما ادویه‌های شرقی و فلفل و روغن را ترجیح می‌دهیم. برای پختن مرغ بریان با روغن زیتون در خانه،
یک مرغ را تمیز کنید و آن را خوب بشویید. بعد نمک و آب را در یک قابلمه روی حرارت متوسط بگذارید، نمک که حل شد آب سبزیجات، سرکه، روغن زیتون و ادویه‌های مختلف به آن اضافه کنید و مرغ را در آن، هشت تا دوازده ساعت داخل یخچال قرار بدهید. بعد بیرون بیاورید و سطحش را کاملا خشک کنید. حالا روغن زیتون را با فرچه روی آن بکشید و داخل فر کباب کنید.

درباره ما

فامیلا در سال ۱۳۸۴ با هدف تکمیل سبد خانوار مشتریان ثبت گردید و با تولید انواع ماکارونی وارد عرصه مواد غذایی شد و به تدریج محصولاتی چون رب گوجه فرنگی، تن ماهی، سس کچاپ، روغن زیتون، سرکه سیب و دانه زیتون را به سبد غذایی خود اضافه کرد.

خدمات مشتریان: ۰۲۱۸۶۵۲

ایمیل: info [at] familafamily [dot] com

نقشه سایت