سبک زندگی فامیلا


در سفره خاورمیانه با یه غذای سالم آشنا شوید :

اگر سری به کشورهای خاور میانه زده باشید یا حتی با غذاهایشان آشنا باشید، احتمالا می‎دانید که رژیم غذایی این کشورها شامل غذاهای گوناگون، خوش آب و رنگ و خوشمزه‎ای است که خیلی به هم شبیه هستند. شباهت‌هایی مثل ادویه‌های زیاد، استفاده از گوشت فراوان و طعم‌های خاص. در این مطلب با هم، رژیم غذایی سالم و مقویِ خاور میانه را بررسی می‌کنیم:

• سالاد فتوش، یک غذای سالم از لبنان

فَتوش را ما به عنوان یک سالاد لبنانی می‌شناسیم اما این ترکیب خوش‌طعمِ سبزیجات، سر سفره بیشتر کشورهای منطقه پیدا می‌شود. این غذای سالم که ترکیبی است از خیار، گوجه‌فرنگی، کاهو، فلفل سبز و آبلیمو و روغن زیتون، طعمی تازه و خنک دارد که جان می‌دهد برای یک میان‌وعده در روزهای گرم . این سبزیجات سرشار از آب هستند و آب بدنتان را در روزهای تابستان حفظ می‌کنند. تهیه‌ این غذای ساده هم خیلی کاری ندارد: فقط گوجه‌فرنگی، خیار، کاهو، فلفل و جعفری و نعنا را خرد کنید و با ادویه و آبلیمو بپوشانید. روغن زیتون فامیلا را هم برای عطر به آن اضافه کنید، حالا غذای سالم شما آماده است!

• دهانتان را با کنافه شیرین کنید

کنافه دسری است که کنار بستنی و پودر پسته و نارگیل در ترکیه و عراق (و به لطف اینترنت: همه جهان) سرو می‌شود. (غذای سالم؟ فقط اگر خیلی کم بخوریدش!) این دسر در ایران، در کافه‌ها و شیرینی‌‍فروشی‌ها دیده می‎شود ولی در کشورهای عربی با یک لیوان چای در خانه، طرفدارهای زیادی دارد. کنافه پر است از شکر و زعفران و خیلی غذای ساده‌ حساب نمی‌شود.، اما در ترکیه و عراق به صورت سرد یا گرم، با سرشیر، بستنی، موز یا شربت‌های شیرین به عنوان دسر، جای خودش را در رژیم غذایی روزانه مردم باز کرده.

• آش رشته، بشقابی محبوب در ایران

کمتر ایرانی‌ای را می‌شود پیدا کرد که به آش، آن هم آش رشته عشق نورزد. این بشقاب خوش‌طعم که یک غذای سالم محسوب می‌شود، مواد اولیه متنوعی دارد که با وجود زیاد بودنشان، در بیشتر مناطق جغرافیایی ایران وجود دارند و مردم هر منطقه‌ای آن را به روش مخصوص خودشان می‌پزند.
آش رشته را می‌شود یک غذای سالم محسوب کرد چون حبوباتش سرشار از ویتامین و آهن هستند. همچنین کشکی که معمولا تزئین‌کننده کاسه‌های آش است پر است از کلسیم؛ این یعنی سودرسانی به استخوان‌ها، پوست و مو در یک کاسه غذای ساده و خوشمزه که می‌توانید با حبوبات مختلف فامیلا به راحتی بپزیدش. در رژیم غذایی سالم و مقویِ ایران، آش رشته سر خیلی از سفره‌های مهمانی خودنمایی می‌کند.

 

درباره ما

فامیلا در سال ۱۳۸۴ با هدف تکمیل سبد خانوار مشتریان ثبت گردید و با تولید انواع ماکارونی وارد عرصه مواد غذایی شد و به تدریج محصولاتی چون رب گوجه فرنگی، تن ماهی، سس کچاپ، روغن زیتون، سرکه سیب و دانه زیتون را به سبد غذایی خود اضافه کرد.

خدمات مشتریان: ۰۲۱۸۶۵۲

ایمیل: info [at] familafamily [dot] com

نقشه سایت