سبک زندگی فامیلا


به بهانه روز جهانی پیک‌نیک

وقتی روزهای گرم تابستان از راه می‌رسند، حتی بیرون آمدن از خانه و طی کردن مسیر روزانه تا محل کار هم سخت به نظر می‌رسد ولی همین روزهای طولانی و خیلی داغ را می‌شود با یک پیک‌نیک و گذراندن چند ساعت بیرون شهر و در هوای خنک و آزاد به یاد ماندنی کرد. اگر در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنید و از آب و هوای آلوده خسته شده‌اید –یا کلا به گشت و گذار در طبیعت علاقه‌مند هستید- امروز روز شماست، روز جهانی پیک‌نیک! اما پیک‌نیک بدون غذا اصلا پیک‌نیک نیست، آن هم این چند غذای سالم که پیشنهادشان می‌کنیم تا به سادگی آماده کنید و از این روز کنار دوستانتان لذت ببرید:

 

خوراک تن ماهی با قارچ، یک غذای ساده و خوشمزه

این غذای سالم را می‌توانید خیلی راحت با ترکیب تن ماهی، قارچ تفت داده شده و سبزیجات درست کنید و بدون گرم کردن همراه خودتان ببرید. تن ماهی جوشیده شده را با تکه‌های قارچ، پیازچه و خیارشور و سیب‌زمینی مخلوط کنید و ادویه‌های مورد علاقه‌‍تان را هم اضافه کنید. بهتر است مایونز به این ترکیب نزنید که فاسد نشود. خوراک تن ماهی با قارچ را می‌توانید با نان هم بخورید.

ساندویچ مرغ، همراه همیشگی

ساندویچ مرغ سرد، یک غذای ساده ولی خیلی خوشمزه است که هم آسان پخته می‌شود و هم راحت با شما همه جا می‌آید. از مدرسه و محل کار گرفته تا یک پیک‌نیک در طبیعت. چند تکه فیله مرغ را با پیاز سرخ کنید و وقتی سرد شد با نمک، فلفل، خیارشور و گوجه‌فرنگی و نان باگت به ساندویچ‌های کوچک تبدیلش کنید. این طوری نیازی به گرم کردن هم ندارد. غذای سالم شما آماده است!

سالاد تن ماهی

این سالاد سرد یکی از دیگر ترکیباتی است که با تن ماهی، گزینه خوبی برای یک روز تابستانی محسوب می‌شود. ترکیب سالاد تن تقریبا همیشه مشابه است. تن ماهی، خیارشور، نخودفرنگی، پیاز و انواع ادویه و سس سفید (اگر قرار است ساعات طولانی بیرون یخچال بماند بهتر است این سس را با ماست درست کنید. مایونز خطر فاسد شدن دارد). سالاد تن یک غذای سالم است که هم چرب و سنگین نیست و هم مزه بی‎‌نظیری دارد. یک انتخاب خنک برای روزهای گرم.

لیموناد، محبوب‌ترین نوشیدنی تابستانی

چه چیزی بیشتر از یک لیوان نوشیدنی ترش و شرین و تگری در تابستان آدم را سر حال می‌آورد؟ اگر قصد رفتن به پیک‌نیک دارید حتما یک قمقمه پر از لیموناد و یخ همراه داشته باشید. این نوشیدنی هم آب بدنتان را حفظ می‌کند و هم کمکتان می‌کند از گرما خیلی کلافه نشوید.

درباره ما

فامیلا در سال ۱۳۸۴ با هدف تکمیل سبد خانوار مشتریان ثبت گردید و با تولید انواع ماکارونی وارد عرصه مواد غذایی شد و به تدریج محصولاتی چون رب گوجه فرنگی، تن ماهی، سس کچاپ، روغن زیتون، سرکه سیب و دانه زیتون را به سبد غذایی خود اضافه کرد.

خدمات مشتریان: ۰۲۱۸۶۵۲

ایمیل: info [at] familafamily [dot] com

نقشه سایت