سبک زندگی فامیلا


غذای ساده با توجه به مواد غذایی که در هر شرایط اقلیمی موجود هستند توسط افراد مقیم در آن منطقه تهیه می شوند. البته امروزه به علت افزایش تعاملات بین افراد و ملل های مختلف این غذاهای تقریباً همه گیر شده اند و شما می توانید غذاهای ملت های دیگر را هم به راحتی تهیه کنید. روش های طبخ غذاهای مختلف در اینترنت قابل دستیابی است؛ اما اگر دقت کرده باشید، غذاهای اصیل ایرانی به ما حس بهتری می دهند و باعث می شوند تا راحت تر و بهتر با آن ها ارتباط برقرار کنیم. این غذاها از کودکی با ما عجین شده اند و ذائقه ی ما بیشتر آن ها را می پسندد.

انواع غذای ساده ایرانی

ما ایرانی ها بسته به این که در چه شرایطی قرار داریم غذاهای مختلفی را طبخ می کنیم. معمولاً غذاهای ساده برای خودمان تهیه می کنیم یا در مواقعی که خیلی وقت کافی نداریم یک غذای ساده را تهیه کرده و از آن استفاده می کنیم؛ اما در بین این غذاهای ساده خوشمزه را هم می توان پیدا کرد که گاهی اوقات هوس خوردن آن ها را می کنیم و تصمیم می گیریم یک غذای راحت و خوشمزه بخوریم.
در غذاهای ساده ایرانی معمولاً از یک نوع گوشت مانند ماهی، مرغ یا گوشت قرمز استفاده می شود. البته در برخی مواقع در چند دقیق با مواد ساده تر مانند تخم مرغ، پیاز، گوجه و ... غذاهای خوشمزه ای را هم می توان پخت و استفاده کرد.
غذای ایرانی با برنج نیز می تواند تهیه شود. انواع کته های مختلف، دمپختک های سریع و پلو و کباب های مختلف که در مهمانی ها و دورهمی ها غذاهای خوشمزه ای محسوب می شوند.
به طول معمول ما به غذاهایی که دارای پخت سریع هستند و مواد اولیه ی خاص یا تجهیزات خاصی را برای پخت نیاز ندارند غذاهای ساده می گوییم. در مهمانی های بزرگ هم می توان در کنار دیگر غذاهای مجلسی، انواع غذای ساده ایرانی را تهیه کرد و از آن بهره برد.

نکاتی در مورد پخت غذای ساده ایرانی و خوشمزه

هنگامی که می خواهید یک غذای ساده بپزید، طعم آن را باید به گونه ای مدیریت کنید که خوشمزه باشد. این غذاها به علت این که مواد اولیه ی کمی در آن ها استفاده می شود و در برخی از آن ها چربی کمتر و مواد گوشتی کمی به کار می رود، نیاز به طعم دهنده های مختلفی دارند. به عنوان مثال یک کتلت از مواد ساده مانند تخم مرغ و سیب زمینی تهیه می شود و برخی افراد به آن گوشت نیز اضافه می کنند؛ اما با استفاده از طعم دهنده ها و ادویه های مختلف می توان آن را خوشمزه تر کرد و طعمی فوق العاده برای تهیه ی یک شام مقوی و لذیذ به آن داد که سریع هم آماده می شود.
همچنین در کنار یک کته ساده باید خورشتی تهیه کنید که طعم خوبی داشته باشد. فیله های مرغ را می توانید طعم دار کنید و به صورت سوخاری در کنار این کته ها مصرف کنید.

 

درباره ما

فامیلا در سال ۱۳۸۴ با هدف تکمیل سبد خانوار مشتریان ثبت گردید و با تولید انواع ماکارونی وارد عرصه مواد غذایی شد و به تدریج محصولاتی چون رب گوجه فرنگی، تن ماهی، سس کچاپ، روغن زیتون، سرکه سیب و دانه زیتون را به سبد غذایی خود اضافه کرد.

خدمات مشتریان: ۰۲۱۸۶۵۲

ایمیل: info [at] familafamily [dot] com

نقشه سایت