سبک زندگی فامیلا


در دنیای شلوغ امروز، خوردن یک غذای سبک و سالم یا به اصلاح خودمانی یک غذای نونی که علاوه بر تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن بتواند سریع و راحت آماده شود یکی از بزرگترین چالش ها برای بسیاری از مردم است؛ افراد به دلیل زمان کمی که برای آماده سازی مواد اولیه و آشپزی دارند همیشه برای تهیه ی یک غذای سالم و سریع دچار مشکل هستند.
به همین دلیل است که امروزه به دلیل مصرف غذاهای فست فود و آماده علاوه بر افزایش چاقی در میان افراد جامعه بیماری های فراوانی نیز به جهت مصرف تغذیه ی ناسالم ایجاد شده است.
متاسفانه غذاهایی که خارج از محیط خانه طبخ می شود عموما کیفیت و سلامتی لازم را دارا نیستند و برای مصرف کنندگان مشکلات بسیاری فراهم می کنند.
خوردن غذای نونی بیش از خوردن پلو توصیه می شود چرا که مصرف بیش از اندازه ی برنج بدن انسان را دچار سرد مزاجی می کند و همین مسئله نه تنها حس خستگی و کرختی ایجاد می کند بلکه باعث بروز بیماری های گوناگونی می شود.

غذای نونی در فرهنگ غذایی ما ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد. با توجه به تنوع زیادی که این نوع غذا دارد، اکثر افراد آن را می پسندند و از خوردن آن لذت می برند. مهم ترین عاملی که در غذای نونی تنوع ایجاد می کند، ترکیبات مختلفی است که در آن می توان به کار برد. این غذاها در انواع ساده و مجلسی تهیه می شوند و حتی غذاهای رژیمی را هم در بین آن ها می توانید مشاهده کنید. غذای نونی با گوشت برای مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی مناسب است و به روش های مختلفی می توان آن ها را تهیه کرد.

برای اینکه بتوانید به میزان بیشتری از غذای نونی به جای غذاهای سنگین و پر کالری استفاده کنید باید در ابتدا یاد بگیرید که با چه موادی می توانید آشپزی کنید و همچنین به دنبال دستورهای غذایی ساده و خلاقانه باشید.


دستور پخت غذای نونی

اگر کمی وقت بگذارید و در میان صفحات اینترنت و شبکه های مجازی جستجو کنید ، دستورهای غذایی فراوانی را خواهید دید که با ترکیب مواد ساده ای که شما هم در اختیار دارید می توانند تبدیل به غذاهای جدید و شگفت انگیز شوند.
همچنین یکی از بهترین منابع برای یادگرفتن دستور پخت و مواد لازم برای غذاهای سبک و سریع یا همان غذای نونی خودمان استفاده از کتاب های کوچک و کاربردی آشپزی است که معمولا در خانه و آشپزخانه ای چندتایی از آنها موجود است. اما راه بهتری هم وجود دارد و آن این است که کمی ریسک کنید و از ترکیب مواد غذایی با هم نترسید! تمام دستورهای پخت غذا یک روز کشف نشده بودند تا زمانیکه یک نفر جرئت کرده و دست به کار شده است. به این روش می توانید علاوه بر ایجاد تنوع غذایی از آشپزی کردن لذت ببرید.

پس از شناخت مواد مفید و دارای ارزش غذایی که به صورت روزانه مورد نیاز بدن شما هستند، می توانید فهرستی از آنها تهیه کنید و هنگام خرید به همراه خود داشته باشید .
برای اینکه همیشه خیالتان از موجودی یخچال و قفسه های آشپزخانه راحت باشد می توانید یک چک لیست از مواد مورد نیاز را بر روی درب یخچال یا هر جاییی دیگری از منزل که جلوی چشمتان باشد نصب کنید تا تهیه ی آنها را فراموش نکنید.
به طور مثال شاید بتوان گفت که برای تهیه ی انواع غذای نونی داشتن مواد غذایی زیر مفید باشد:


انواع گوشت ها

اعم از گوشت مرغ، ماهی، گاو، گوسفند، میگو و... را در بسته بندی های آماده طبخ داشته باشید؛ بهتر است زمانی که گوشت ها را بسته بندی می کنید در نظر بگیرید که قرار است با آنها چه نوع غذاهایی بپزید تا به مقدار و اندازه ی مناسب بسته بندی را انجام دهید و آن ها را برش بزنید. مثلا اگر قرار است غذایی مانند بیف استروگانف یا چیکن استروگانف بپزید بهتر است قبل از اینکه گوشت گاو یا گوشت مرغ شما یخ بزنید آن را به ابعاد مناسب برای این غذا برش زده باشید تا هنگامی که بسته بندی را از فریزر خارج می کنید پس از یخ زدایی بلافاصله قابل طبخ باشد.


انواع سبزیجات

وقتی در یخچال و فریزر خود همیشه مقداری سبزیجات خام یا پخته داشته باشید ترکیب آن ها با گوشت می تواند به سادگی تبدیل به یک غذای نونی خوشمزه شود.
اما در این مورد هم باید دقت کنید که اگر برای تهیه ی یک غذای نونی به طور مثال نیاز به هویج یا گوجه فرنگی خرد شده ی نگینی دارید از قبل آن را آماده کرده باشید؛ البته امروزه در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی این مواد به صورت آماده شده برای طبخ چه منجمد و چه تازه موجود می باشد و استفاده از آنها بسیار ساده و دسترس است.


انواع حبوبات

حبوبات به دلیل تنوع بسیار و دارا بودن مواد غذایی ارزشمند، گزینه هایی عالی برای استفاده در طبخ غذای نونی و سریع هستند. شاید برای عده ای افراد حبوبات فقط در طبخ آش و آبگوشت کاربرد داشته باشد اما باید گفت که این یک باور کاملا غلط است. از انواع حبوبات می توان برای تهیه ی غذاهای جالب و خوشمزه ای استفاده کرد به شرط آنکه کمی خلاقیت داشته باشید.


غذای نونی سریع با گوشت

غذاهای نونی که با گوشت تهیه می شوند به علت این که گوشت دارای زمان پخت زیادی است، ممکن است زمان تهیه ی طولانی داشته باشند. از این رو هنگامی که می خواهید به سرعت یک غذای خوشمزه با نان تهیه کنید که محتویات آن حاوی گوشت نیز باشد و برای پذیرایی از مهمان بتوان از آن بهره برد، باید از گوشت چرخ کرده یا از گوشت های از قبل پخته شده استفاده کرد.
امروزه با مواد اولیه ای مانند گوشت چرخکرده منوی غذایی متنوعی وجود دارد که هم مغذی و خوشمزه هستند و هم سریع آماده می شوند. از این رو می توان غذایی لذیذ مانند کباب تابه ای یا کباب ترکی خانگی را به کمک این گوشت ها سریعاً آماده و به عنوان یک غذای نونی مفید و مجلسی مورد استفاده قرار داد.
این غذاها را می توان در وعده ی شام مورد استفاده قرار داد و از دغدغه ی این که چه غذایی برای شام مهمانانتان آماده کنید خلاص می شوید. البته برخی افراد ترجیح می دهند در وعده ی ناهار از غذاهای نونی خوشمزه استفاده کنند که این نوع غذاها برای آن ها نیز مناسب است.


مزایای استفاده از غذای نونی با گوشت

گوشت یک ماده ی مقوی و سالم است که هر کسی در هر سنی به مصرف آن نیاز دارد. مصرف گوشت به همراه نان می تواند توانایی لازم را به یک فرد که به انرژی زیادی نیاز دارد برساند. از این رو جزو غذاهایی است که در سنین جوانی مزایای فراوانی دارد.
امروزه غذاهای ایرانی و فرنگی زیادی به همراه نان تهیه می شوند که معمولاً گوشت های چرخکرده پایه اصلی آن ها هستند. معمولاً افراد کم سن و سال و جوانان به این گونه غذاهای فرنگی علاقه نشان می دهند و می توانید برای مصرف گوشت فرزندان خود از غذاهای نونی سریع با گوشت بهره ببرید تا مواد غذایی لازم برای بدن آن ها به خوبی تأمین شوند.
اکثر افراد طعم گوشت را می پسندند. هر چند نحوه ی تهیه غذا بسیار مهم است اما می توان با گوشت انواع غذاهای خوشمزه تهیه کرد و به همراه نان آنها را مصرف کرد. از این رو برای مهمانی هایی که ذائقه ی افراد را نمی شناسید گزینه ای مناسب و راحت محسوب می شوند. غذای نونی با گوشت به روش های متعددی تهیه می شود که با جستجویی ساده در اینترنت دستور پخت انواع غذاهای گوشتی و نونی را می توانید پیدا کرده و از آن استفاده کنید.

درباره ما

فامیلا در سال ۱۳۸۴ با هدف تکمیل سبد خانوار مشتریان ثبت گردید و با تولید انواع ماکارونی وارد عرصه مواد غذایی شد و به تدریج محصولاتی چون رب گوجه فرنگی، تن ماهی، سس کچاپ، روغن زیتون، سرکه سیب و دانه زیتون را به سبد غذایی خود اضافه کرد.

خدمات مشتریان: ۰۲۱۸۶۵۲

ایمیل: info [at] familafamily [dot] com

نقشه سایت