سبک زندگی فامیلا


غذای نونی جزو رژیم معمول ما ایرانی هاست که معمولاً آن را در وعده ی شام و صبحانه مصرف می کنیم. هر کشوری دارای فرهنگ غذایی مخصوص به خود است و ذائقه ی غذایی متفاوتی دارد. بسیاری از غذاهای که ما استفاده می کنیم و شامل انواع غذای نونی است، کیفیت سلامت و طعم آن ها بالاست و نیاز مواد مغذی فرد را به خوبی می تواند برطرف کند. از این رو می توان آن را جزو برنامه های غذایی اصلی قرار داد. البته با ورود غذاهای فست فودی و تغییر ذائقه ها، تمایل به این نوع غذاها کمتر شده است ولی با تغییر ترکیبات و هماهنگ کردن آن ها با ذائقه ی نسل امروز می توان باز هم در این زمینه موفق بود.

غذای نونی چیست و چگونه تهیه می شود؟

در هر منطقه ای از ایران که بروید، یک سری غذاهای نونی که به عنوان خوراک شناخته می شوند وجود دارند که مختص همان منطقه هستند. برخی از این غذاها نیز در بین تمام مردم عمومیت دارند. غذای نونی با مواد و ترکیبات مختلف ساده و حتی گران قیمت تر تهیه می شوند. در این غذاها از مواد اولیه مختلفی استفاده می شود که می تواند گوشت، مرغ، ماهی، سبزیجات و گوجه و ... را در بر بگیرد.
روش تهیه این غذاها بسیار متنوع است. برای بالا بردن کیفیت غذاهای نونی، کیفیت مواد اولیه و روش تهیه آن تأثیر به سزایی دارد. در فرهنگ غذایی ما ایرانی ها تنوع زیادی را در غذای نونی می توان مشاهده کرد که آشپزان خوش ذوق روز به روز بر تنوع آن ها می افزایند.

مزایای استفاده از غذای نونی

نان از گندم تهیه شده و دارای مواد مغذی و مقوی بسیاری است که از ابتدا همراه انسان بوده است. یکی از مزایای غذای نونی، خاصیت سیر کنندگی آن است. کربوهیدارت ها که به مقدار زیادی در نان وجود دارند، سبب می شوند که احساس سیری به فرد دست دهد و مدت طولانی تری برای هضم نیاز دارد. از این رو ریزه خواری و افزایش وزن را سبب نمی شود.
غذای نونی با ترکیب مواد مختلفی تهیه می شود که می تواند بر اساس ذائقه ی فردی تنظیم گردد. از این رو برای هر کسی و با هر ذائقه ی غذایی می توان یک غذای نونی مناسب تدارک دید. مصرف زیاد برنج سبب می شود تا افزایش وزن پیدا کنید. برخی از متخصصان تغذیه معتقدند اگر نان بیشتری جایگزین مصرف برنج شود، چربی های شکمی کاهش یافته یا حداقل بیشتر نمی شوند. از این رو برای داشتن تناسب اندام استفاده از غذای نونی به جای برنج در اولویت قرار می گیرد.
غذای نونی را در انواع رژیمی، ساده، مجلسی و ... می توان تهیه کرد و از آن بهره برد. از این رو برای هر مجلسی می توان از آن استفاده کرد. علاوه بر این غذاهای نونی برای مسافرت قابل حمل راحت ترند و به راحتی می توان به صورت لقمه آن را به همراه داشت. اکثر این غذاها انرژی زیادی دارند و برای کودکان و افراد دارای فعالیت بالا مناسب اند.

درباره ما

فامیلا در سال ۱۳۸۴ با هدف تکمیل سبد خانوار مشتریان ثبت گردید و با تولید انواع ماکارونی وارد عرصه مواد غذایی شد و به تدریج محصولاتی چون رب گوجه فرنگی، تن ماهی، سس کچاپ، روغن زیتون، سرکه سیب و دانه زیتون را به سبد غذایی خود اضافه کرد.

خدمات مشتریان: ۰۲۱۸۶۵۲

ایمیل: info [at] familafamily [dot] com

نقشه سایت