سبک زندگی فامیلا


آماده سازی یک غذای خوشمزه لازم نیست که سخت و پیچیده شود، مخصوصا با این دستور العمل های پخت غذای ساده که در اختیار شما است.
اعتماد به این دستور العمل های پخت غذای ساده به شما برای درست کردن یک وعده ی غذایی به سریع ترین و ساده ترین حالت ممکن، کمک خواهد کرد. فقط چند ماده ی غذایی (به همراه روغن زیتون، نمک و فلفل)، غذای سریع و آسان شما را به یک وعده ی جذاب و دوست داشتنی تبدیل خواهد کرد.
حتی ممکن است شما وسوسه شوید که یک مهمانی غیرمنتظره ترتیب بدهید زیرا در این دستورالعمل ها چیزی برای همه وجود دارد و این ایده های ساده پخت و پز باعث می شود شما مانند یک آشپز حرفه ای عمل کنید.
تصور کنید که مهمانی ناخوانده وارد خانه شما می شود. در این حال ممکن است که شما به فکر فرو روید که چه غذایی را برای مهمانان عزیز خود آماده کنید. اینجاست که یک لیست از غذاهای خوشمزه و ساده می تواند بسیار مفید باشد. مهمان شما چه نزدیک و چه دور بدون شک برای شما عزیز است و میخواهید بهترین ها را برای او مهیا کنید. در اینجا شما را با بخشی از غذاهای ساده و خوشمزه آشنا می کنیم.
غذای ساده اغلب به غذایی گفته می شود که به سرعت آماده می شود و قابل خوردن است. از سری غذاهایی که میتوانید ضمن راحتی آن را تهیه کنید می توان به موارد زیر اشاره کرد.


ساندویچ مرغ فوری

مرغ یکی از غذاهاییست که میتوانید به راحتی آن را طبخ کنید. مرغ را میتوانید به انواع گوناگون در غذاهای مختلف استفاده کنید. یکی از غذاهایی که میتوان با مرغ تهیه کرد ساندویچ مرغ است. این غذا نیاز به سینه مرغ، خیارشور، گوجه، سس مایونز، سس خردل، سس کچاپ و پیاز قرمز دارد. بهتر است که سینه مرغ را با موادی نیز پیاز و زردچوبه بپزید تا طعم مطبوعی داشته باشد.

سالاد ماکارونی

از دیگر غذاهایی که تهیه آن ها بسیار آسان و به راحتی می توانید آن را تهیه کنید سالاد ماکارونی است. سالاد ماکارونی به آسانی و با مواد اولیه راحتی مانند ماکارونی کلی، خیارشور، ذرت و هویج درست می شود. شما میتوانید با مقداری مرغ پخته شده و یا حتی کالباس سالاد ماکارونی خود را خوش طعم تر کنید.


پیتزای سیب زمینی

سیب زمینی جز غذا هاییست که بسیار مورد استقبال همگان قرار می گیرد. این غذا اغلب به یک مدل درست می شود. شما یک سیب زمینی بزرگ را قطعه قطعه می کنید و پس از سرخ کردن آن را کف یک ماهیتابه بچینید. پس از این کار میتوان مقداری فلفل دلمه ای، مقداری مرغ و گوجه و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید. بدین صورت یک غذای کاملا خوشمزه  و سریع را خواهید داشت. یک خوشمزگی ساده با غذای ساده!


خوراک تن ماهی

از دیگر غذاهایی که میتوانید آن را درست کنید و از آن لذت ببرید خوراک تن ماهی است. این غذا به آسانی و با یک تن ماهی درست می شود. برای این غذای ساده تنها به یک تن ماهی، ی فلفل دلمه ای و یک عدد پیاز همراه با مقداری گوجه فرنگی و شوید نیاز دارید. می توانید تمامی این مواد را درون یک ماهی تابه بریزید و بگذارید که طعم ها خوب به خورد هم بروند.

ماهی کبابی

این ایده غذای ساده، نه تنها به دلیل لیست مواد تشکیل دهنده کوتاه آن، بلکه به خاطر اینکه تمام غذا در یک سینی فر یا ماهیتابه پخته می شود بسیار مورد توجه است و به معنای حقیقی کلمه ظهور یک دستور العمل سریع و آسان است.
ماهی گریل شده به عنوان یک شام فوق العاده سریع، بسیار مفید است و ارزش غذایی بالایی نیز دارد.
برای داشتن یک سینی هیجان انگیز ماهی کبابی مواد زیادی لازم نیست؛ فقط کافی ست ماهی قطعه قطعه شده از هر نوعی که داشته باشید را با ادویه های مورد علاقه ی خود طعم دار کنید و در کف سینی فر بچینید.
کف سینی یا ماهیتابه بهتر است با روغن زیتون چرب شده باشد. جاهای خالی سینی و فواصل بین تکه های ماهی را می توانید با هر نوع سبزیجاتی که در دسترس است پر کنید، برای مثال برش هایی از سیب زمینی یا گل کلم ، کدو ، گوجه فرنگی، مارچوبه، قارج، هویج یا هر آنچه باب طبع شماست.
اگر از سبزیجات مختلف استفاده کنید سینی ماهی کبابی شما رنگین تر خواهد شد و به این ترتیب یک غذای ساده را تبدیل به اثری هنری که خوردنی هم هست خواهید نمود.

املت قارچ خودمانی یا فریتاتای فرنگی (frittata )

دستورالعمل های بسیاری برای پخت این غذای ساده اما شگفت انگیز وجود دارد که با اندکی جستجو در میان صفحات اینترنت و شبکه های مجازی میتوانید آنها را بیابید و ممکن است اغلب آنها یکسان به نظر برسد، اما تفاوت بین یک دستور غذای عادی و یک دستور العمل عالی در کیفیت و خلاقیت دستورالعمل ها است.
در اینجا به طور خاص با استفاده از پنیر یا خامه می توان یک میانبر برای ایجاد عطر و طعم منحصر به فرد در یک شام یا غذای ساده اضافه کرد و موجب صرفه جویی در وقت و تنوع غذایی شد.
برای پختن این غذای ساده دست شما باز است که هر چه دوست دارید را ترکیب کنید اما فراموش نکنید که خوشمزگی این غذا در سادگی آن نهفته است.
ترکیب چند ماده ی ساده مانند قارچ، پیاز، تخم مرغ و البته استفاده از سس پنیر یا خامه بر روی آن می تواند غذای ساده اما بسیار خوشمزه ای برای شما و عزیزانتان باشد.
فقط کافی ست یک بار این غذای ساده را امتحان کنید تا برای همیشه در برنامه غذایی هفتگی شما جای خود را باز کند . برای درست کردن فریتاتا از هر نوع پنیری مانند موزارلا، چدار و ... که خاصیت ذوب شدن داشته باشد می توانید استفاده کنید. از ادویه های خاص مانند برگ رز ماری ، زنجبیل ، فلفل تازه آسیاب شده و ... غافل نشوید که مانند فوت کوزه گری برای شما خواهد بود.


بروسکتا (Bruschetta)

این پیش غذای ایتالیایی می تواند یک غذای ساده و کامل باشد اگر با استفاده از خلاقیت خود آن را به سبک خودتان آماده کنید.
اصلی ترین ماده برای تهیه ی این غذای خوشمزه نان تست گریل شده است که بر روی آن مقداری سیر تازه یا سس سیر می مالند و با روغن زیتون کمی آن را چرب می کنند، این اصل اولیه ی هر بروسکتا است که باید حتما رعایت شود. اما برای تهیه ی خوراک روی بروسکتا می توان از طیف وسیعی از مواد غذایی با توجه به ذائقه و موجودی یخچال بهره گرفت.
به طور مثال میتوان از تکه های کوچک گوجه فرنگی، حبوبات پخته شده مانند نخود و لوبیا ، گوشت ها و سبزیجات گریل شده و ... به همراه مقدار کمی پنیر استفاده کرد.
برای کامل تر کردن وعده ی غذایی می توانید بروسکتا را همراه با سوپ میل کنید.

در نهایت...
پختن یک غذای ساده اما خوشمزه کار سختی نیست. شما میتوانید ترکیب های مختلف را برای پختن غذاهایی از این قبیل اعمال کنید. انواع مختلفی از غذاهای ساده را میتوانید توسط ابتکار و خلاقیت خودتان درست کنید و جالب است بدانید که در درست کردن این غذاها هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد در واقع تنها محدودیت شما در درست کردن غذای ساده، خلاقیت شماست!

درباره ما

فامیلا در سال ۱۳۸۴ با هدف تکمیل سبد خانوار مشتریان ثبت گردید و با تولید انواع ماکارونی وارد عرصه مواد غذایی شد و به تدریج محصولاتی چون رب گوجه فرنگی، تن ماهی، سس کچاپ، روغن زیتون، سرکه سیب و دانه زیتون را به سبد غذایی خود اضافه کرد.

خدمات مشتریان: ۰۲۱۸۶۵۲

ایمیل: info [at] familafamily [dot] com

نقشه سایت