سبک زندگی فامیلا


خورشت گوشت ایرلندی، یک غذای سالم و گرم برای مردم یکی از سردترین نقاط جهان

اگر در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنید احتمالا رستوران‌های بین‌المللی زیادی دیده‌اید و شاید هم در آن‌ها سوشی، تاکو یا حتی کباب‌های مختلف لبنانی بخورید. همین حضور پررنگ فرهنگ‌های غذایی مختلف در شهرهای مدرن باعث شده که مردم کشورهای مختلف تا حدودی از رژیم غذایی و فرهنگ خوراکی هم باخبر باشند. ما به لطف این رستوران‌ها حالا می‌دانیم که غذاهای چینی چه مزه‌هایی دارند، ترک‌ها چه طعم‌هایی را بیشتر می‏پسندند و رژیم غذایی مکزیکی چه موادی دارد. اما غذاهای بعضی کشورها هنوز در ایران ناشناخته باقی مانده‌اند.
ایرلند یکی از کشورهایی است که با وجود فاصله زیاد، رژیم غذایی نسبتا مشابهی با ایران دارد و همین باعث می‌شود خوراک‌هایش مورد پسند ما باشند. غذاهای این کشور که حاصل سال‌های طولانی تغییرات شدید سیاسی و جغرافیایی هستند، در واقع ترکیبی دوست داشتنی و خوش‌طعم‌اند از ذائقه ایرلندی، انگلیسی و اسکاتلندی. در این مطلب با هم از یک خوشمزه ایرلندی می‎خوانیم، یک غذای سالم که به سلیقه غذاییمان هم نزدیک است: خورشت گوشت ایرلندی.
این خورشت در واقع یک ترکیب آبدار از گوشت گاو یا گوسفند و سبزیجات است که در تمام میزهای غذای سنتی ایرلند دیده می‌شود. البته این غذای سالم، در طول زمان دچار تغییراتی هم شده است. مثلا بعضی از ایرلندی‌ها گوشت بز در آن می‎ریزند یا سیب‌زمینی و جعفری اضافه می‎کنند. روش سنتی پختش در رژیم غذایی ایرلندی هم این است که تمام مواد را با هم در دیگ می‌ریزند و به مدت دو ساعت با شعله کم می‌پزند. به نظر می‌رسد که اولین بشقاب‌های خورشت گوشت ایرلندی در سال 1800 پخته شدند اما خورشت به عنوان یک غذای سالم، از حدود قرن هفتم میلادی رواج داشته است.
این خورشت می‌تواند یک گزینه خوب باشد برای روزهایی که می‌خواهید یک غذای مفصل اما غیرتکراری بپزید، در آماده کردنش می‌توانید از روغن بدون پالم فامیلا استفاده کنید:
آب قلم درست کنید. چند تکه قلم را در یک قابلمه قرار بدهید و با هویج، پیاز، کرفس و جعفری و روغن بدون پالم فامیلا مخلوط کنید. بعد یک لیتر آب رویش بریزید تا آرام بپزد.
بعد از صاف کردنش، گوشت را درشت ببرید و با سیب زمینی مکعبی داخل آب بریزید. ورقه‌های ضخیم هویج را هم اضافه کنید و در نهایت پیاز و فلفل و نمک و ادویه بریزید.
حالا تمام مواد را یک ساعت و نیم آرام بپزید. خورشت شما آماده است!

درباره ما

فامیلا در سال ۱۳۸۴ با هدف تکمیل سبد خانوار مشتریان ثبت گردید و با تولید انواع ماکارونی وارد عرصه مواد غذایی شد و به تدریج محصولاتی چون رب گوجه فرنگی، تن ماهی، سس کچاپ، روغن زیتون، سرکه سیب و دانه زیتون را به سبد غذایی خود اضافه کرد.

خدمات مشتریان: ۰۲۱۸۶۵۲

ایمیل: info [at] familafamily [dot] com

نقشه سایت