سبک زندگی فامیلا


با وجود این که استفاده از برنج و غذاهای برنجی به یک اصل ماندگار تبدیل شده است و اغلب افراد مهمانی که در آن برنج سرو نشود را غیر رسمی می‌دانند، اما انواع غذای نونی هنوز هم جایگاهشان را بر سر سفره مهمانی حفظ کرده‌اند. به گونه‌ای که حتی اگر چندین و چند مدل غذای خورشتی و پلوهای رنگ در رنگ راه هم سرو کنید، باز هم مهمان¬ها ترجیح می‌دهند غذاهایی که در ترکیبات آن‌ها نان وجود دارد را هم امتحان کنند.
طرز تهیه غذاهای خوشمزه نونی اصیل متعلق به امروز و دیروز نیست و از زمان ابداع این غذاها برای اولین بار سال‌ها می‌گذرد. در این میان غذاهایی نیز وجود دارند که جدیداً کشف شده‌اند و در کنار دیگر غذاهای فوری نونی قرار گرفته‌اند. این غذاها ترکیباتی جدید دارند و با سلیقه افرادی که غذاهای جدید و امروزی را می‌پسندند سازگارتر هستند.

چرا غذای نونی بخوریم و از مهمان ها با غذای نونی پذیرایی کنیم؟

 در باور عامیانه افراد زیادی وجود دارند که یک غذای نونی با گوشت چرخ کرده را بسیار چاق کننده تر از غذاهای برنجی می‌دانند. به همین دلیل این افراد به طور کامل نان و غذاهایی که با نان سرو می‌شود را از برنامه غذایی روزانه خود حذف می‌کنند و جایگزین‌های دیگری را برای آن در نظر می‌گیرند.
اگر شما هم در رده این افراد هستید، باید بدانید که در انتخاب برنامه غذایی مناسب خود سخت در اشتباهید. غذاهایی که یکی از اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده آن‌ها برنج است، بسیار چاق کننده تر از غذاهای گوشتی مقوی هستند. برنج سرشار از قند است و با خوردن آن هرگز احساس سیری نخواهید داشت.
 غذاهای برنجی همیشه بهترین انتخاب برای پذیرایی در مهمانی‌ها نیستند و بهتر است آن‌ها را با غذاهای نونی جایگزین کنید.
اگر یک غذای نونی مانند آبگوشت را برای یک دورهمی خانوادگی یا مهمانی دوستانه انتخاب کنید و آن را به همراه دورچین‌هایی مانند ماست و ترشی و سبزی تازه سرو کنید. هم می‌توانید مهمان‌ها را هیجان زدن و غافلگیر کنید و هم با یک غذای سالم از مهمان‌هایی که دارید پذیرایی نمایید.
استفاده از گوشت و سبزیجات در کنار هم دست شما را برای پخت انواع غذای نونی و انواع خوراک‌ها باز می‌گذارد؛ بنابراین با انتخاب این منوی غذایی می‌توانید سفره‌ای رنگین و سالم برای پذیرایی از مهمان‌ها یا اعضای خانواده آماده کنید.


انواع خوراک‌ها برای سرو در مهمانی

یکی از خوراک‌هایی که تنها با مواد گیاهی تهیه می‌شود و در بسیاری از مهمانی‌ها آن را می‌توانید به جای سوپ سرو کنید، خوراک لوبیا چیتی و قارچ است. این غذای پرخاصیت و کم کالری طعمی بی‌نظیر و به یادماندنی دارد.
سمبوسه سیب زمینی از دیگر غذاهایی است که با استفاده از مواد غذایی گیاهی و بدون گوشت تهیه می‌شود. سمبوسه یک غذای مناسب برای پذیرایی در مهمانی‌های عصرانه است. همچنین اگر برای مهمانی تولد به دنبال انتخاب یک غذای نونی خاص هستید، سمبوسه یکی از بهترین گزینه‌ها می‌باشد.
اگر مهمان‌ها علاقه زیادی به فست فود دارند، در بین غذاهای نونی می‌توانید سوسیس بندی به همراه سیب زمینی را انتخاب کنید؛ اما در صورتی که مهمان¬ها غذاهای سنتی را بیشتر می‌پسندند، غذاهایی مانند خوراک مرغ گزینه بهتری برای پذیرایی هستند.

درباره ما

فامیلا در سال ۱۳۸۴ با هدف تکمیل سبد خانوار مشتریان ثبت گردید و با تولید انواع ماکارونی وارد عرصه مواد غذایی شد و به تدریج محصولاتی چون رب گوجه فرنگی، تن ماهی، سس کچاپ، روغن زیتون، سرکه سیب و دانه زیتون را به سبد غذایی خود اضافه کرد.

خدمات مشتریان: ۰۲۱۸۶۵۲

ایمیل: info [at] familafamily [dot] com

نقشه سایت