فرایند طراحی و برنامه‌ریزی نخستین فراخوان طراحی بطری در صنعت روغن ایران، از اواخر سال ۱۳۹۶ طی برنامه ریزی و هماهنگی های انجام شده توسط شرکت صنعت غذایی کورش صاحب امتیاز دو برند اویلا و فامیلا صورت پذیرفت. در ابتدای بهمن سال 1396، فراخوانِ این رقابت به‌طور عمومی منتشر شد تا این بار جامعه‌ی طراحان کشور، با مصداق دیگری از به‌کارگیری «نوآوریِ در چارچوب خواسته های اولیه فراخوان» از سوی برند فامیلا برای شناخت توانمندی‌های موجود و رفع نیاز صنعت روبه‌رو شود. بر پایه‌ی گزارش تیم اجرایی، در مهلت قانونی شرکت در این چالش و پس از غربالگری و سامان‌دهی آثار دریافت‌شده، 322 اثرِ یکتا از سوی شرکت‌کنندگان ارسال شده است. باتوجه‌به موضوع این رقابت که نیازِ مشخص یک صنعت، یعنی بطری 2 لیتری روغن متناسب با هویت برند فامیلا بوده است، معیارهای داوری نیز مطابق با تعریف مسئله در نظر گرفته شدند. این معیارها، به‌طور دقیق و مشخص، از سوی برگزارکننده در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است و گزیده‌ای از مهم‌ترین اطلاعات مربوط‌ به شرایط طراحی و تولید بطری قابل اجرا توسط شبکه های مجازی به مخاطبان عرضه شده است. برای حصول اطمینان از دقت و جامعیت ارزیابی همه‌ی آثار، هیئت‌داورانِ این چالش، از ترکیب تیم تخصصی شرکت صنعت غذایی کورش تشکیل شد. همه‌ی آثار از سوی تک‌تک داوران در معیارهای تعریف‌شده امتیاز دریافت کردند. در مرحله‌ی بعد طی بحث‌های کِیفی، هر یک داوران از منظر حوزه‌ی تخصص خود، دیدگاه‌شان را درباره‌ی هر اثر مطرح کردند. درنهایت، پس از دو جلسه ی ارزیابی و انجام بحث‌های تخصصی، وضعیت نهایی آثار مشخص شد. هیئت‌داوران با درنظرگرفتن همه‌ی معیارهای مطرح‌شده در تعریف مسئله و نیاز واقعیِ بیان‌شده از سوی برگزارکننده، طرح‌هایی که نسبت‌به دیگر آثار، شاخص و باکیفیت و دارای شرایط تولید پذیری بودند را انتخاب کرده و در مرحله بعدی با ارزیابی دقیقتر آثار به امتیاز دهی هر یک از فاکتور های اعلام شده پرداختند. از طرفی، تعدادی از طرح‌های شاخص و چشمگیر، که در یک یا چند معیار مشخص از میان معیارها و نیازهای تعریف‌شده، امتیاز لازم را دریافت نکرده بودند اما نگاهی متفاوت به کارکرد و نوع بسته بندی داشته اند به عنوان آثاری شایسته تقدیر در نظر گرفته شدند. بدین‌ترتیب، با هدف ارج‌نهادن به تلاش شایسته و هنرمندانه‌ی صاحبان این آثار، هیئت‌داوران تصمیم گرفت علاوه بر معرفی طرح‌های اول تا سوم، طرح‌هایی را که در یکی از معیارهای مهم مسئله، ارزشمند و موفق بودند معرفی کند تا ضمن تقدیر از ایشان، علاوه بر جوایز نقدی با ساختار پیشنهاد شده در متن فراخوان شرایط تقدیر و حضور در کارگاه آموزشی برای تمام طراحان مستعد فراهم گردد.

با عنایت به مهم‌ترین معیارهای پیش‌گفته شامل زیبایی و نوآوری ، همخوانی با هویت برند فامیلا، نمایش مناسب لیبل، امکان پذیری تولید، اقتصادی بودن و رعایت الزامات ارگونومیک و پس از بررسی و تحلیل مقایسه‌ای طرح‌های شاخص و شایسته، نتایج فراخوان طراحی بطری فامیلا، به شرح زیر اعلام می‌شود.

  • خانم «زهرا کشاورز» برنده‌ی لوح تقدیر و مبلغ 10.000.000 میلیون تومان جایزه‌ی نقدی؛
  •  آقای «علی پرنده» برنده لوح تقدیر و مبلغ 5.000.000 میلیون تومان جایزه‌ی نقدی؛
  • خانم «شیما اینانلو» برنده لوح تقدیر و مبلغ 3.000.000 میلیون تومان جایزه‌ی نقدی؛
  •  خانم «زهرا کشاورز» برنده لوح تقدیر و تقدیر شده به عنوان طرح برگزیده با رتبه چهارم؛
  •  آقای «حامد ولدبیگی» برنده لوح تقدیر و و تقدیر شده به عنوان طرح برگزیده با رتبه پنجم؛
  • آقای «علی پرنده» برنده لوح تقدیر و و تقدیر شده به عنوان طرح برگزیده با رتبه ششم؛
  • آقای «مصطفی آروند» و خانم «سپیده گلگون» تقدیر شده با عنوان نگاه متفاوت به بسته بندی محصول؛
  • آقای «محمد رضا مهدوی» و آقای «رضا قنادان» تقدیر شده با عنوان نگاه متفاوت به بسته بندی محصول؛
  • آقای «پویا حسین زاده» تقدیر شده با عنوان نگاه متفاوت به بسته بندی محصول؛
  • آقای «آرین داودیان» و آقای «کیانوش غفارزاده» تقدیر شده با عنوان نگاه متفاوت به بسته بندی محصول؛

فراخوان طراحی بطری 1800 سی سی فامیلا را می‌توان نخستین گام صنعت روغن ایران در مسیر به‌کارگیری توانمندی‌های داخلی برای پاسخ‌گوییِ شایسته به نیاز مشتریان ایرانی در زمینه‌ی بسته‌بندی محصولات دانست. بی‌تردید، حضور سازنده و ثمربخش همه‌ی شرکت‌کنندگان و نیز بازخوردها و تعامل ارزشمند فعالان حوزه‌ی بسته‌بندی و طراحی صنعتی بود که به این فعالیت جمعی معنا و ارزش بخشید و امیدواریم این مسیر با مشارکت همین فعالان، ادامه یابد. بر این باوریم که با الگو قراردادن این تلاش‌های جمعی و به‌کارگیری عملی نوآوری در صنایع ایرانی، می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد تسریع و تسهیل نوآوری‌ها و رشد کارآمدی در صنایع مختلف کشورمان باشیم.

30 فروردین 1397

هیئت‌داوران فراخوان طراحی بطری فامیلا

  1. رضا پاینده؛ کارشناسی ارشد؛ مدیر کارخانه
  2. محمدرضا ابراهیمی؛ دکترای بازاریابی؛ مدیر توسعه برند و بازاریابی
  3. مسعود مهربان؛ کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک؛ مدیر فنی و مهندسی
  4. سارا رستمیان؛ کارشناسی مهندسی صنایع؛ مدیر محصولات جدید
  5. مهدی شیدری؛ کارشناسی ارشد طراحی صنعتی؛ طراح و کارشناس توسعه محصول
  6. مسعود طاهری؛ کارشناس گرافیک؛ طراح گرافیک برند اویلا
  7. عاطفه رشیدی؛ کارشناس ارشد گرافیک؛ طراح گرافیک برند فامیلا

در پایان برگزاری این فراخوان، از همه‌ی شرکت‌کنندگان محترم و طراحان، هیئت محترم داوران، تیم اجرایی این فراخوان که به این فعالیت جمعی معنا و ارزش بخشیدند صمیمانه قدردانی می‌کنیم. نمایشگاه 30 اثر منتخب به همراه مراسم اختتامیه و اهداء جوایز طبق اطلاع رسانی قبلی، در تاریخ 10 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

زمان و مکان این مراسم متعاقبا از طریق ثبت نام و ارسال دعوت نامه به اطلاع مخاطبان خواهد رسید. جهت ثبت نام و ارسال دعوت نامه شرکت در نمایشگاه و مراسم اختتامیه با شماره 02183893447 سرکار خانم سعیدی تماس حاصل فرمایید. لازم به ذکر است به دلیل محدودیت تعداد شرکت کنندگان در این مراسم، اولویت با عزیزانیست که تا تاریخ 7اردیبهشت جهت ثبت نام اقدام نمایند. در انتظار دیدارتان هستیم.

درباره ما

فامیلا در سال ۱۳۸۴ با هدف تکمیل سبد خانوار مشتریان ثبت گردید و با تولید انواع ماکارونی وارد عرصه مواد غذایی شد و به تدریج محصولاتی چون رب گوجه فرنگی، تن ماهی، سس کچاپ، روغن زیتون، سرکه سیب و دانه زیتون را به سبد غذایی خود اضافه کرد.

خدمات مشتریان: ۰۲۱۸۶۵۲

ایمیل: info [at] familafamily [dot] com

نقشه سایت