سبک زندگی فامیلا


 

گشت و گذاری خوشمزه در استانبول و چهار غذای سالمِ این شهر

وقتی نام استانبول می‌آید، شما به چه چیزی فکر می‌کنید؟ مسجدهای رنگارنگ؟ خیابان‌های بزرگی که برندهای بزرگ جهانی در آن‌ها خودنمایی می‌کنند؟ رستوران‌های ساحلی؟ این شهر دیدنی در ترکیه، برای خیلی از ما مساوی است با غذای ساده و خوش‌مزه‌ای که در خیابان‌ها و رستوران‌ها به استقبالمان می‌آیند. خوراکی‌های خوش رنگ و لعابی که در چهارچوب رژیم غذایی سالم هم قرار می‌گیرند. در این مطلب با هم از معروف‌ترین غذاهایی می‌خوانیم که در استانبول می‌توانید بخورید. چند غذای سالم ولی خوش‌طعم.

• سیمیت، نانِ گرد و خوشمزه
اگر می‌خواهید به استانبول سفر کنید، حتما صبح و بعد از خارج شدن از هتل سری به نزدیک‌ترین کافه یا شیرینی‌فروشی بزنید. صبح‌ها سیمیت، این غذای ساده پیچیده شده در کاغذ، یکی از صبحانه‌های اصلی مردم این شهر است که به دلیل لطافت و طعم بی‌نظیرش می‌تواند کنار خیلی از خوراکی‌ها به عنوان صبحانه یا میان‌وعده خورده شود. سیمیت را با مربا، میوه و پنیر خامه‌ای امتحان و خودتان را به یک غذای سالم مهمان کنید!

• صدف دریایی، عجیب ولی دوست‌داشتنی
ذائقه ما ایرانی‌ها خیلی صدف دریایی را قبول ندارد، (اگر خوره غذای سالم هستید آن را احتمالا در ایران هم خورده‌اید). بافت نرم و خاص محتویات داخلی صدف را ترک‌ها با سبزیجات و برنج ترکیب و کنارش هم لیمو پیشنهاد می‌کنند. کافی است صدف را مثل قاشق روی دهان بگذارید و تمام محتویاتش را در دهانتان جا بدهید. اگر در استانبول هستید پیشنهاد می‌کنیم یک بار هم که شده این غذای ساده را امتحانش کنید و در دسته غذاهای مناسب برای رژیم لاغری قرار دهید.

• لاهماجون، پیتزای ترکی
آیا پیتزا دوست دارید اما طرفدار رژیم غذایی سالم هم هستید؟ این غذای گوشتی مختص شماست! لاهماجون در واقع یک لایه نازک خمیر است که روی آن گوشت، پیاز و ادویه‌های مختلف گذاشته می‌شوند و می‌توانید در تمام دکه‌های غذایی استانبول پیدایش کنید. این غذای سالم داغ داغ سرو می‌شود و خیلی هم سبک است، البته اگر در خوردنش زیاده‌روی نکنید!

• اسکندرکباب، محبوب و خوش رنگ و لعاب
فقط رنگ یک بشقاب اسکندر کباب کافی است تا هر کسی را گرسنه کند. این غذای سالم که در بین ایرانی‌ها هم محبوب است، درست شبیه دونر کباب روی سیخ طبخ و بعد با گوجه فرنگی، روغن و سبزیجات مختلف و ادویه مخصوص تفت داده می‌شود و اگر با روغن بدون پالم پخته شود، در غذاهای مناسب برای رژیم لاغری قرار می‌گیرد.

درباره ما

فامیلا در سال ۱۳۸۴ با هدف تکمیل سبد خانوار مشتریان ثبت گردید و با تولید انواع ماکارونی وارد عرصه مواد غذایی شد و به تدریج محصولاتی چون رب گوجه فرنگی، تن ماهی، سس کچاپ، روغن زیتون، سرکه سیب و دانه زیتون را به سبد غذایی خود اضافه کرد.

خدمات مشتریان: ۰۲۱۸۶۵۲

ایمیل: info [at] familafamily [dot] com

نقشه سایت