سبک زندگی فامیلا


 

روغن زیتون، عصای دست رژیم‌ لاغری

شما وقتی عبارت رژیم لاغری را می‌شنوید یاد چه چیزهایی می‌افتید؟ گرسنگی؟ غذاهای آب‌پز و بی‌مزه؟ کوهی از سبزیجات بدون سس و طعم؟ تصور بیشتر ما از رژیم لاغری، ترسناک و منفی است. در دنیای مدرن اما علم پزشکی دیگر برای تناسب اندام، به ما سختی نمی‌دهد. دوره رژیم‌های سخت و عجیب و غریب مثل رژیم آب، رژیم قهوه و... دیگر تمام شده. کارشناسان تغذیه این روزها برای کاهش وزن پیشنهادهای متنوع‌تر و البته خوشمزه‌تری دارند. پیشنهادهایی که با اضافه کردن چاشنی‌های سالم و بی‌ضرر، حتی از فست فودها و غذاهای پرچرب و خوش آب و رنگ خوشمزه‌تر خواهند بود. یکی از این چاشنی‌ها روغن زیتون است. کم‌‍ضررترین روغن در بین روغن‌ها، که چربی دارد اما به لاغر شدن شما کمک می‌کند.

کاهش کلسترول خون، تقویت حافظه، تقویت لثه، کمک به سلامت دستگاه گوارش و... تمام این‌ها خواص روغن زیتون هستند. اما این روغن گیاهی پرخاصیت خیلی هم خوشمزه است. علاوه بر این اگر در فرایند کاهش وزن هستید، می‌توانید آن را –به میزانی متعادل-در غذاهایتان استفاده کنید و خیالتان از چربی‌اش راحت باشد. بعضی از مطالعات نشان داده‌اند که روغن زیتون بدن را تحریک به چربی‌سوزی می‌کند. علاوه بر این، استفاده روغن زیتون در غذاهایی مثل سالاد در رژیم لاغری، باعث می‌شود سیر شوید و دیگر میل به غذا نداشته باشید.

روغن زیتون کم‌ضررترین روغن‌ موجود در رژیم‌های لاغری است. پس برای وارد کردنش به خوراکی‌های روزانه‌تان این چند نکته را بخوانید:

- یکی از خواص روغن زیتون، عطر و بوی بی‌نظیر آن است پس وقت پختن برنج یا خورشت، می‎توانید به جای روغن جامد یا پخت و پز از روغن زیتون فامیلا استفاده کنید و خودتان را به یک غذای بسیار خوش‌‍عطر مهمان کنید.
- به جای سس‎‌ مایونز یا سس‌های آماده موجود در بازار، روی بشقاب سالادتان یک معجون خوشمزه بریزید. برای ساختن این معجون کافی است دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با فلفل، نمک، آبغوره و کمی نعنای خشک مخلوط کنید و هم بزنید. این طوری سالادتان خوش‌عطرتر و البته سیرکننده‌تر خواهد بود.
- اگر می‌خواهید سبزیجات را تفت بدهید، چه چیزی بهتر از یک روغن گیاهی؟ با یک اسپری روغن زیتون را کف ماهیتابه بپاشید و بعد سبزیجات قطعه قطعه شده را روی شعله متوسط در آن تفت بدهید. همین، یک شام رژیمی و خوشمزه!

فراموش نکنید که کالری روغن زیتون صفر نیست! بنابراین زیاده‌روی نکنید و متعادل مصرفش کنید. برای بیشتر سالادها یک یا دو قاشق کافی است و در خورشت هم، فقط برای عطرش استفاده کنید.

درباره ما

فامیلا در سال ۱۳۸۴ با هدف تکمیل سبد خانوار مشتریان ثبت گردید و با تولید انواع ماکارونی وارد عرصه مواد غذایی شد و به تدریج محصولاتی چون رب گوجه فرنگی، تن ماهی، سس کچاپ، روغن زیتون، سرکه سیب و دانه زیتون را به سبد غذایی خود اضافه کرد.

خدمات مشتریان: ۰۲۱۸۶۵۲

ایمیل: info [at] familafamily [dot] com

نقشه سایت