سبک زندگی فامیلا


پیش غذا، وعده‌ای دوست داشتنی

در سفره غذایی ما ایرانی‌‌ها، معمولا کنار غذای اصلی چیزهای دیگری هم دیده می‌شود که دست راست غذاهایمان هستند. در فرهنگ غذایی ما هیچ وعده اصلی بدون دورچین خورده نمی‌شود. بعضی از همراهان پرطرفدار عبارت هستند از سبزی خوردن، ماست و خیار، انواع ترشی و... که در جای‌جای ایران متفاوت و بیشتر شامل غذای سالم و کم‌حجم است. مثلا شمالی‌ها عادت دارند باقلای خام و ترشی سیر کنار غذا بگذارند اما مردم جنوب ایران بیشتر خرما دوست دارند. شاید بیشتر از هر ملتی، ما دورچین دوست داریم و به عنوان پیش‌غذا هم مصرفش می‌کنیم. مثلا سالاد شیرازی به عنوان یک پیش‌ غذای ساده در خانه خیلی از ما خورده می‌شود. "پیش‌ غذا" به عنوان یک وعده جداگانه و مفصل در روزهای ما خیلی جایی ندارد. اما چرا باید پیش ‌غذا خورد؟ چه پیش ‌‍غذاهایی بهتر هستند و اصلا فایده‌شان چیست؟

• حتما شما هم شنیده‌اید که سبزیجات و میوه‌ها باید نصف بشقاب غذا را بپوشانند. اما این خوردنی‌های رنگارنگ و خوشمزه می‌توانند یک پیش ‌غذای ساده خوبی هم باشند. میوه‌هایی مثل سیب، تمشک، گلابی یا انبه فیبر خیلی زیادی دارند و باعث می‌شوند احساس سیری کنید. بنابراین بد نیست یک کاسه سالاد میوه درست کنید و قبل از غذا بخورید. البته نه آن قدر که باعث شود از وعده اصلی غافل بشوید.

• سالاد هم یک پیش ‌‌غذای سالم و شیک برای مهمانی‌های کوچک محسوب می‌شود. این بار در مهمانی یا حتی سر میز غذای روزمره خانواده‌تان، سبزیجات مورد علاقه‌تان را مخلوط کنید و اگر دوست دارید به آن پروتئین هم اضافه کنید، مثلا چند تکه مرغ یا یک تخم مرغ پخته شده. در فصل گرما، یک ترکیب از کاهو، سیر، پیاز، گردو و گوجه فرنگی می‌تواند هم با خنکی‌اش طعم و مزه دهان شما را عوض کند و هم پیش‌غذای خوبی باشد.

• حتما در رستوران‌ها و کافه‌ها با سوپ به عنوان پیش ‌غذا روبرو شده‌اید. سوپ‌ مرغ و سبزیجات، یک پیش ‌غذای سالم و شیک رایجی است که در ایران سرو می‌شود و جایش را هم به عنوان غذای سالم و خوشمزه ولی سبک در قلب ما باز کرده. اگر طرفدار سوپ هستید، دستتان برای پختن یک پیش ‌غذای ساده حسابی باز است. سوپ‌های سبزیجات –اگر کربوهیدرات نداشته باشند- معمولا تنها 20 تا 150 کالری دارند. این یعنی یک پیش ‌غذای کم‌کالری با خیال راحت! همچنین چون بیشتر سوپ از آب تشکیل شده، باعث هیدراته کردن بدن می‌شود و شاید دوست نداشته باشید این روزها که اول فصل گرما هستیم سوپ داغ به عنوان پیش‎ غذا بخورید، اما مطمئن باشید با خوردن یک کاسه سوپ در میان روز، آب بدنتان حفظ می‌شود.

درباره ما

فامیلا در سال ۱۳۸۴ با هدف تکمیل سبد خانوار مشتریان ثبت گردید و با تولید انواع ماکارونی وارد عرصه مواد غذایی شد و به تدریج محصولاتی چون رب گوجه فرنگی، تن ماهی، سس کچاپ، روغن زیتون، سرکه سیب و دانه زیتون را به سبد غذایی خود اضافه کرد.

خدمات مشتریان: ۰۲۱۸۶۵۲

ایمیل: info [at] familafamily [dot] com

نقشه سایت