خانم‌های خانه داری که چند سالی است از ازدواج آن‌ها می‌گذرد، به خوبی می‌دانند که چه موادی را می‌توانند با هم ترکیب کنند و یک غذای ساده و آسان ولی خوشمزه را برای اعضای خانواده خود تدارک ببینند؛ اما تازه عروس‌ها همیشه با این مشکل مواجه هستند که چه غذاهایی را با چه مواد اولیه‌ای می‌توان آماده کرد و حتی با وجود این که مواد غذایی زیادی در یخچال دارند، باز هم برای پخت غذا دچار مشکل هستند و نمی‌توانند یک غذای مناسب را برای وعده ناهار یا شام آماده کنند.
با یاد گرفتن اصول آشپزی ساده می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا را با ساده‌ترین مواد غذایی آماده کنید. در اینجا چند دستورالعمل برای پخت غذاهای راحت و خوشمزه برای نوعروس‌ها ارائه شده است.


ماکارونی یک غذای ساده برای ناهار یا شام

یکی از غذاهای خوشمزه که به راحتی می‌توانید آن را برای شام یا ناهار آماده کنید ماکارونی است. برای تهیه ماکارونی می‌توانید سویا و رب و پیاز را در نظر داشته باشید یا گوشت قرمز یا مرغ را برای تهیه این غذا استفاده کنید.
برخی از افراد ماکارونی را به همراه پنیر پیتزا دوست دارند. در این روش می‌توانید پس از آماده شدن غذا مقداری پنیر پیتزا روی آن بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا پنیر آب شود سپس ماکارونی را سرو کنید.
طرز تهیه ماکارونی ساده است و زمان پخت آن بسیار سریع می‌باشد. اگر می‌خواهید ماکارونی را به صورت رژیمی آماده کنید باید پس از آبکش کردن مواد را به آن اضافه کرده و غذا را بدون این که دم بگذارید سرو کنید.


فیله و سیب زمینی یک غذای ساده

برای تهیه یک غذای آسان می‌توانید از فیله و سیب زمینی استفاده کنید. برای تهیه ین غذای ساده باید فیله را با استفاده از ماست، مایونز، نمک، زردچوبه، فلفل و... مزه دار کنید. سپس فیله‌ها را درون تابه قرار دهید و گریل نمایید. پس از آماده شدن فیله‌ها باید سیب زمینی‌ها را سرخ کنید و به همراه فیله درون ظرف سرو نمایید.
این غذا را می‌توانید به همراه انواع سالاد که پیش غذای ساده هستند سرو نمایید.


تهیه غذای ساده با دستور پخت انواع دلمه

دلمه‌ها از خوشمزه‌ترین غذاها هستند که به راحتی می‌توانید آن‌ها را آماده نمایید. از جمله دلمه‌هایی که می‌توانید در فصل‌های مختلف آن‌ها را تهیه کنید می‌توان به دلمه بادمجان، دلمه گوجه فرنگی، دلمه کلم و دلمه فلفل دلمه‌ای اشاره کرد. برای تهیه دلمه می‌توانید از برنج استفاده کنید یا این که درون دلمه را تنها با سبزیجات پر کرده و این غذا را به صورت رژیمی سرو کنید.


غذای ساده را از بین انواع خوراک انتخاب کنید.

برای تهیه غذای ساده می‌توانید خوراک‌ها را مد نظر داشته باشید. با توجه به این که دستور پخت های متنوعی برای تهیه این غذاها وجود دارد، به راحتی می‌توانید انواع خوراک را با مواد اولیه‌ای که در خانه دارید آماده کنید.
از جمله خوراک‌های متداول می‌توان به خوراک مرغ و سبزیجات که یک غذای کم کالری و سیر کننده است اشاره کرد.
برای تهیه این غذا باید سینه مرغ را طعم دار کرده و با حرارت ملایم بپزید. سپس سبزیجات بخارپز و ادویه‌ها را به غذا اضافه کرده و بعد از چند دقیقه خوراک را سرو کنید.