آشپزی ساده است به شرطی که قلق‌های تهیه انواع غذای ساده را بدانید. در زمان‌های قدیم که مانند این روزها چندین و چند رسپی برای یک غذا وجود نداشت و هنوز اینترنت پا به عرضه وجود نگذاشته بود، مادر بزرگ‌ها غذاهای خوشمزه را با هر مواد غذایی که در خانه داشتند آماده می‌کردند.
طعم این غذاها فراموش نشدنی بود و با وجود این که دستور پخت های خاص و جدیدی برای تهیه غذاهای مختلف ارائه شده، اما هنوز هم افراد زیادی ترجیح می‌دهند که برای تهیه یک غذای آسان که با ساده‌ترین مواد تهیه می‌شود از دستورات قدیمی استفاده کنند.
در اینجا دستور پخت چند مدل غذای مختلف ارائه شده است و با تکنیک‌ها آشپزی ساده می‌توانید انواع غذای ساده را آماده کنید.


آماده کردن یک غذای ساده و تهیه استانبولی پلو

یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا استانبولی پلو است. این غذا که از قدیم الایام بر سر سفره‌ها حضور داشته دستور پخت های مختلفی دارد. برخی از بانوان استانبولی پلو را با استفاده از گوشت و گوجه می‌پزند و برخی دیگر تنها سیب زمینی و گوجه را برای تهیه این غذا انتخاب می‌کنند. در برخی خانه‌ها نیز لوبیا نیز در میان ترکیبات استانبولی پلو دیده می‌شود و این غذا شباهت زیادی به لوبیا پلو پیدا می‌کند.
با هر دستورالعملی که این غذا را آماده کنید طعم آن عالی و منحصر به فرد خواهد بود. برای تهیه استانبولی پلو تنها باید مواد اولیه مانند سیب زمینی، گوجه یا لوبیا را خرد کنید. بعد از تفت دادن مواد و افزودن ادویه جات برنج شسته شده را اضافه کنید و پس از تمام شدن آب غذا، آن را دم بگذارید. دستور پخت این غذا سخت نیست و آن را می‌توان از جمله غذاهایی دانست که با دانستن دستورات آشپزی ساده می‌توان آماده کرد.


آماده کردن یک غذای ساده و تهیه انواع املت

املت‌ها نمونه‌های مختلفی دارند و برای تهیه آن‌ها می‌توانید ابتکار زیادی به خرج دهید. برای تهیه املت می‌توانید راهکارهای آشپزی ساده را به کار ببندید تا غذا سریع‌تر آماده شود. به عنوان مثال برای تهیه غذای آسان املت قارچ می‌توانید ابتدا مقداری قارچ‌ها را در ماهیتابه تفت دهید سپس تخم مرغ را به آن‌ها اضافه کنید تا املت سریع‌تر آماده شود.
املت معمولی یا املت گوجه فرنگی را هم می‌توانید با گوجه رنده شده تهیه کنید تا سریع‌تر آماده شود. برای خوشمزه شدن املت گوجه می‌توانید چند حبه سیر رنده شده و مقداری جعفری خرد شده به غذا اضافه کنید. جعفری عطر خوبی به املت می‌دهد و با وجود سیر نیز طعم املت بسیار خوشمزه تر خواهد شد.


آماده کردن یک غذای ساده و تهیه اسپاگتی

اسپاگتی غذایی است که ملیتی ایتالیایی دارد و از زمانی که وارد کشورمان شده به یکی از غذاهای محبوب مبدل شده است. از جمله مواد غذایی که با کمک دستورات آشپزی ساده می‌توان آن را تهیه کرد، اسپاگتی در مدل‌های مختلف می‌باشد.
یکی از این مدل‌ها آبکش کردن اسپاگتی و سرو کردن آن به همراه گوشت چرخ کرده سرخ شده است. از دیگر روش‌های آماده کردن اسپاگتی می‌توان به تهیه آن به صورت سوپ و سرو آن به همراه سبزیجات بخارپز شده اشاره کرد.
اگر می‌خواهید اسپاگتی را به نحوی تهیه کنید که همه اعضای خانواده آن را نوش جان کننده بهتر است اسپاگتی را در آب جوشانده و آبکش کنید. سپس پیاز سرخ کرده، قارچ، گوشت و رب را ترکیب کنید و پس از افزودن ادویه جات لازم با اسپاگتی‌ها ترکیب کرده و غذا را به مدت ربع ساعت دم بگذارید. پس از آن می‌توانید اسپاگتی را به همراه پیش غذای ساده‌ای مانند سالادهای مختلف سرو کنید.