سبک زندگی فامیلا


برخی از افراد تا اسم غذای نونی به گوششان می‌خورد سریع دست به کار می‌شود و سینه مرغ یا گوشت چرخ کرده یا قلیه شده را برای طبخ غذا آماده می‌کنند. در صورتی که دستور پخت غذای نونی بدون گوشت خاص و خوشمزه نیز وجود دارد.
این غذاها گزینه مناسبی برای مواقعی هستند که هیچ گوشت و مرغی در خانه ندارید و نمی‌دانید باید چه غذایی را آماده کنید که به این دو ماده غذایی پرکاربرد نیاز نداشته باشد.
افرادی که به توصیه پزشک از مصرف انواع گوشت مخصوصاً گوشت قرمز منع شده‌اند و افرادی که از رژیم غذایی گیاهخواری پیروی می‌کنند از جمله کسانی هستند که علاقه زیادی به یاد گرفتن طرز تهیه غذای نونی بدون گوشت برای گیاهخواران دارند.
در اینجا چند مدل از غذاهای فوری و انواع خوراک‌هایی که نیاز به گوشت ندارند آورده شده است. تا بتوانید یک غذای خوشمزه را با موادی که در خانه دارید آماده کرده و با اعضای خانواده آن را نوش جان کنید.


غذای نونی بدون گوشت و طرز تهیه عدسی

عدسی یکی از غذاهای سرشار از پروتئین و کم کالری است. این غذا را می‌توانید در وعده غذایی صبحانه یا روزهای سرد زمستانی آماده کنید و در کنار اعضای خانواده نوش جان نمایید. برای تهیه این غذای نونی به عدس، پیاز سیب زمینی، سیر، ادویه، نمک و رب نیاز خواهید داشت.

طرز تهیه عدسی به این صورت است که ابتدا عدس‌ها را شسته و سیب زمینی را پوست می‌کنیم. سپس عدس‌ها و سیب زمینی را روی گاز می‌گذاریم تا بپزد. به محض این که سیب زمینی نرم شدن آن را از درون غذا خارج کرده و به صورت پوره در آورده و مجدداً درون عدسی می‌ریزیم.

در این مرحله پیاز داغ را آماده کرده و نمک، فلفل، زردچوبه و رب را به آن اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم. حال پیاز داغ را به عدسی اضافه کرده و به آن زمان می‌دهیم تا جا بیفتد و آماده استفاده شود.

به همراه عدسی می‌توانید نان، ترشی و دوغ نوش جان کنید.

 

کوکو سیب زمینی

برای تهیه کوکو سیب زمینی که یک غذای نونی بدون گوشت است به مواد اولیه ساده‌ای مانند سیب زمینی، نمک و ادویه جات، روغن و تخم مرغ نیاز خواهید داشت. این غذا را می‌توانید سریع آماده کنید و زمانی که مهمان‌ها سرزده به خانه شما آماده‌اند از آن‌ها پذیرایی نمایید.

دو دستور پخت برای تهیه کوکو سیب زمینی وجود دارد. در دستور اول ابتدا سیب زمینی را پخته و سپس آن را پوره کرده و برای کوکو استفاده می‌کنند و در دستور دوم سیب زمینی خام را رنده کرده و برای تهیه کوکو مورد استفاده قرار می‌دهند.

نحوه استفاده از سیب زمینی برای تهیه کوکو سیب زمینی سلیقه‌ای است؛ اما اگر سیب زمینی را از قبل پخته باشید، کوکو سریع‌تر آماده خواهد شد.

درباره ما

فامیلا در سال ۱۳۸۴ با هدف تکمیل سبد خانوار مشتریان ثبت گردید و با تولید انواع ماکارونی وارد عرصه مواد غذایی شد و به تدریج محصولاتی چون رب گوجه فرنگی، تن ماهی، سس کچاپ، روغن زیتون، سرکه سیب و دانه زیتون را به سبد غذایی خود اضافه کرد.

خدمات مشتریان: ۰۲۱۸۶۵۲

ایمیل: info [at] familafamily [dot] com

نقشه سایت