دستور غذا فامیلا


 

 Meat pide
مدت آماده سازی: 90-85 دقیقه

مواد لازم

آرد: 5/1 کیلو گرم
خمیر مایه: 2 قاشق غذاخوری
قند: 4 حبه
آب ولرم: 5/1 لیوان
نمک:‌1 قاشق چایخوری
تخم مرغ: 2 عدد
مواد لازم برای داخل خمیر
گوشت چرخ کرده: 250 گرم
پیاز: 1 عدد
گوجه فرنگی: 1 عدد
فلفل دلمه‌ای: 1 عدد
جعفری: 5 شاخه
نمک: به مقدار لازم





طرز تهیه

آرد را در ظرفی ریخته، وسط آن را گود کنید. در ظرفی دیگر مایه خمیر را با حبه قند و آب ولرم مخلوط کنید تا مایه خمیر پف کند، سپس مایه خمیر را به آرد گود شده اضافه کنید. نمک و سفیده تخم مرغ را نیز اضافه کرده و به خوبی ورز دهید. خمیر را به مدت 20 دقیقه در محیطی گرم استراحت دهید.
گوشت را تفت دهید تا آب آن کشیده شود، پیاز رنده شده را اضافه کرده و تفت دهید. فلفل دلمه‌ای خرد شده، گوجه فرنگی نگینی خرد شده، جعفری، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. در آخر 2 قاشق غذاخوری آب سرد به مواد اضافه کنید و آن را هم بزنید.
از خمیر چانه‌هایی به اندازه‌ی پرتقال برداشته و به شکل قایق و خیلی نازک باز کنید. از مواد میانی روی آن ریخته، کناره‌های خمیر را به زرده تخم مرغ آغشته کنید و کناره‌های خمیر را به اندازه‌ای 2 سانتی متر از هر طرف به روی مواد بکشید. پیده را در سینی چرب شده قرار دهید. فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کرده، سینی را به مدت 20-30 دقیقه حرارت دهید تا روی آن طلایی شود.

درباره ما

فامیلا در سال ۱۳۸۴ با هدف تکمیل سبد خانوار مشتریان ثبت گردید و با تولید انواع ماکارونی وارد عرصه مواد غذایی شد و به تدریج محصولاتی چون رب گوجه فرنگی، تن ماهی، سس کچاپ، روغن زیتون، سرکه سیب و دانه زیتون را به سبد غذایی خود اضافه کرد.

خدمات مشتریان: ۰۲۱۸۶۵۲

ایمیل: info [at] familafamily [dot] com

نقشه سایت