دستور غذا فامیلا




مدت آماده سازی: 120 دقیقه 

برنج گرده یا گرده برنج: 200 گرم

برگه سوشی : 4-5 برگ                    

ماهی تن : 150 گرم

ماهی سالمون : 150 گرم

آب : 1 پیمانه

سرکه برنج : 30 میلی لیتر

شکر : 1 ق س

کدو، هویج ساطوری، سبزیجات معطر : به مقدار لازم

نمک چینی : 3/1 ق چ


طرز تهیه

شکر، سرکه و نمک را مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید تا شکر و نمک در سرکه حل شود. آب و برنج گرده مخصوص سوشی را در قابلمه ریخته، در آن را بگذارید و حدود 12 دقیقه بجوشانید، سپس از روی حرارت برداشته و آبکش کنید. برنج را در قابلمه غیر فلزی (مثل چوبی یا سفالی) ریخته و مخلوط سرکه را به آرامی با برنج مخلوط کنید، همزمان با باد بزن آن را خنک کنید تا برنج حالت براق و شیشه‌ای پیدا کند.

حصیر مخصوص را روی سطح صافی پهن کرده و روی آن را سلفون بکشید. برگه سوشی را به صورتی که طرف براق آن زیر باشد روی سلفون قرار داده و دستهای خود را با آب و سرکه خیس کنید. مقداری برنج روی برگه سوشی پهن کنید و انتها را از هر طرف 2 سانت خالی بگذارید بطوری که ارتفاع برنج کمتر از نیم سانت باشد. حالا به دلخواه ماهی سالمون، تن ماهی و سبزیجات را روی برنج گذاشته و به کمک حصیر شروع به لوله‌کردن سوشی کنید. با یک چاقوی تیز هر کدام از سوشی‌ها را به 8 قسمت تقسیم کرده و به همراه خمیر خردل و سس سویا سرو کنید.

نکته: سوشی‌ها را معمولاً به یکباره،‌ داخل دهان می‌گذارند تا طعم ترکیبی خوبی پیدا کند.

برنج گرده از برنجهای مخصوص آسیای شرقی است که برای سوشی و فراید رایس ها مورد استفاده قرار می گیرد که می توان برنج نیم دانه را جایگزین آن نمود.

درباره ما

فامیلا در سال ۱۳۸۴ با هدف تکمیل سبد خانوار مشتریان ثبت گردید و با تولید انواع ماکارونی وارد عرصه مواد غذایی شد و به تدریج محصولاتی چون رب گوجه فرنگی، تن ماهی، سس کچاپ، روغن زیتون، سرکه سیب و دانه زیتون را به سبد غذایی خود اضافه کرد.

خدمات مشتریان: ۰۲۱۸۶۵۲

ایمیل: info [at] familafamily [dot] com

نقشه سایت