دستور غذا فامیلا


 

 


مدت آماده سازی: 45-30 دقیقه 

 

مواد لازم

 

اوماج : 1 پيمانه
سبزي آش : 500 گرم
پياز داغ : 2 قاشق غذاخوري
سير : 3 حبه
عدس : 150 گرم
لوبيا چشم بلبلي : 150 گرم
تخم مرغ : 1 عدد
نمک و فلفل : به مقدار لازم


طرز تهیه


لوبيا چشم بلبلي را با يک ليتر آب از شب قبل خيس کرده، پس از 24 ساعت آن را با مقداري آب روي حرارت قرار مي دهيم تا نيم پز شود، سپس عدس را اضافه کرده و پس از نيم پز شدن عدس، نصف پياز داغ، سبزي و نصف سير داغ را اضافه مي‌کنيم. وقتي سبزي پخت 2 پيمانه آب سرد در آش ريخته و اوماج را اضافه مي‌کنيم و مرتب هم مي‌زنيم تا اوماج به هم نچسبد. تا 10 دقيقه به هم زدن ادامه مي دهيم سپس نمک و فلفل را اضافه مي کنيم. در آخر تخم مرغ را اضافه کرده و هم مي‌زنيم تا جا بيفتد. آش را در ظرف کشيده و با پياز داغ، نعنا داغ و سيرداغ تزيين مي‌کنيم.
طرز تهيه اوماج:
1 پيمانه آرد را با 1 قاشق چايخوري نمک مخلوط کرده و الک مي‌کنيم. آرد را کف سيني ريخته و دستان خود را داخل کاسه آب فرو مي‌بريم آب روي آرد پاشيده و کف دست را روي آرد حرکت مي‌دهيم، دستان را به هم ماليده و از خميري که به دست چسبيده دانه‌هاي خمير ريز و نامنظمي درست مي‌کنيم. به همين صورت ادامه داده تا به اندازه 1 ليوان اوماج درست شود. سپس اوماج ها را کف سيني فر داغ بريزيد و در فر را باز بگذاريد. پس از 20 دقيقه که اوماج ها خشک شدند آنها را از فر خارج مي کنيم.

درباره ما

فامیلا در سال ۱۳۸۴ با هدف تکمیل سبد خانوار مشتریان ثبت گردید و با تولید انواع ماکارونی وارد عرصه مواد غذایی شد و به تدریج محصولاتی چون رب گوجه فرنگی، تن ماهی، سس کچاپ، روغن زیتون، سرکه سیب و دانه زیتون را به سبد غذایی خود اضافه کرد.

خدمات مشتریان: ۰۲۱۸۶۵۲

ایمیل: info [at] familafamily [dot] com

نقشه سایت